انجام بیش از ۴۳۰۰ مورد آزمایش سیمان، اسید و سیال در ملی حفاری

رئیس آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران از انجام بیش از ۴۳۰۰ مورد آزمایش سیمان، اسید و سیال در سال جاری در راستای بررسی کیفیت و تطبیق با استانداردهای تعریف شده در صنعت نفت خبر داد.

مجید نعیماوی با تاکید بر اهمیت آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران در انجام راهبردهای این شرکت گفت: این واحد فرمولاسیون سیمان، اسید و سیال های تزریقی به چاه های در حال حفر را برنامه ریزی، طراحی و به بخش های عملیاتی مدیریت خدمات فنی حفاری ارایه می دهد.

وی با اشاره به اینکه این واحد از زیر مجموعه های مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران است، افزود: این آزمایشگاه دارای سه بخش سیمان، اسید و سیال حفاری است که با توجه به نیاز شرکت فعالیت خود را  از سال  ۱۳۸۶ آغاز و با بخش های مختلف مهندسی و خدمات فنی حفاری تعامل و همکاری دارد.

نعیماوی با این توضیح که از مجموع خدمات ارایه شده از سوی این آزمایشگاه، ۲۴۵۶ مورد مربوط به سیمان، ۲۴۲ مورد اسید و ۱۶۱۸ مورد به آزمایش سیال اختصاص دارد، اظهار کرد: افزایه هایی که در سیال، اسید و سیمان به مواد تزریقی اضافه می شود، قبل از خرید در این بخش بررسی و مجوزهای لازم جهت تهیه آنها صادر می شود.

رئیس آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران افزود: از جمله فعالیت های صورت گرفته در آزمایشگاه سیمان می توان به طراحی نوع سیمان، میکس دوغاب ، وزن گیری، گرانروی و تست زمان بندش اشاره کرد.

وی تعداد افزودنی های سیال حفاری را بیش از ۶۰ افزایه عنوان کرد و افزود: در آزمایشگاه سیال، ساخت و کنترل محلول های شیمیایی متعددی که در عملیات تزریق سیال حفاری کاربرد دارد، صورت می گیرد و در آزمایشگاه اسید تست خوردگی، تجانس و سازگاری ارایه می شود.

نعیماوی اظهار کرد: این آزمایشگاه با تکیه بر دانش متخصصان خود، امکان ارزیابی و کنترل کیفی تمامی افزایه های شیمیایی مورد استفاده در صنعت حفاری و همچنین شرکت های تولیدی را با هزینه های پایین جهت ارتقا کیفی تولیدات داخلی دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، رئیس آزمایشگاه شیمی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه در این آزمایشگاه ۱۷ نفر به کار اشتغال دارند، گفت: مدارج علمی و سوابق کاری کارکنان این واحد سبب شده که پژوهشگران دانشگاه های معتبر کشور و محققان صنعت حفاری برای انجام آزمایش ها و مشاوره علمی به این واحد مراجعه کنند که حاصل آن  پژوهش و تحقیقات متعدد ثبت شده در پایان نامه ها و مقالات معتبر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن