افزایش تعداد مشاغل در آمریکا، قیمت نفت را بالا برد

در روز دوشنبه، قیمت نفت کمی کاهش یافت اما هنوز هم به دلیل افزایش مشاغل و کاهش اندک تعداد دکل‌های حفاری ایالات متحده و حتی با وجود افزایش میزان تولید نفت اوپک، نزدیک به 9 هفته هست که بالاترین قیمت را دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شاخص جهانی نفت برنت 17 سنت یا 0.32 درصد کاهش داشت و به 52.25 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام ایالات متحده هم 15 سنت یا 0.30 درصد کاهش یافت و به 49.43 دلار در هر بشکه رسید.

از ماه مه گذشته که سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک، تصمیم گرفتند تا انتهای ماه مارس تولید نفت خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند، قیمت هر دو شاخص به بالاترین حد خود رسید.

بانک ANZ اعلام کرده است که «با مشاهده اطلاعات مشاغل ایالات متحده که نشان از علائمی مثبت برای افزایش تقاضای نفت در ایالات متحده داشت، قیمت نفت خام در پایان هفته گذشته افزایش یافت. کاهش اندک تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا هم این افزایش قیمت را تقویت کرد».

بر اساس گزارش ماهانه مشاغل وزارت کار ایالات متحده در روز جمعه کارفرماهای ایالات متحده پیش‌بینی کردند 209 هزار شغل جدید در ماه جولای به وجود آمده و دستمزدها بالا رفته است.

بیکر هیوز هم روز جمعه اعلام کرد در هفته منتهی به چهارم آگوست هم حفاران ایالات متحده یک دکل حفاری دیگر را نیز از رده خارج کردند و تعداد کل دکل‌های حفاری این کشور به 765 رسید.

تحلیل‌گران می‌گویند علی‌رغم توسعه [اقتصادی] در ایالات متحده که باعث افزایش قیمت نفت می‌شود، هنوز هم بازار جهانی تحت فشار افزایش تولید نفت است.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست بازار CMC نیز می‌گوید: باید عرضه نفت در ایالات متحده بسیار کاهش یابد تا قیمت وست تگزاس اینترمدیت به بشکه‌ای بالاتر از 50 دلار برسد.

مک‌کارتی ادامه می‌دهد که این هفته اطلاعات هفتگی خارج از ایالات متحده باید قدرت نفوذ زیادی داشته باشد… اگر تولید روزانه آمریکا بیشتر شود باید منتظر خبرهای بد باشیم.

در همین حال، بر اساس گزارش رویترز در هفته گذشته، تولید کنندگان اوپک به رکورد بالای 26.11 میلیون بشک در روز رسیدند که به دلیل تولید نیجریه بود.

لیبی هم به عنوان دیگر عضو اوپک که از برنامه کاهش تولید نفت کنار گذاشته شده است، با کاهش تدریجی 270 هزار بشکه در روز در میدان نفتی صحرا مواجه شده است.

قرار است مقامات کشورهای تولید کننده نفت اوپک و غیر اوپک در ابوظبی بر سر راه‌های تقویت همکاری برای توافق کاهش عرضه باهم به گفتگو بنشینند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن