گرما و رکود دست چیت‌چیان را بست زنگنه از تهدید فرصت ساخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس  با ارزیابی عملکرد وزرای نفت و نیرو گفت: ارزیابی عملکرد وزرا و قضاوت درباره مدیریت آنها سخت است، در ابتدای یازدهم دولت ما با ادامه تحریم‌ها روبرو بودیم؛ پس از آن تا برجام اتفاق بیفتد و راه باز شود به پایان دولت  رسیدیم.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز به تشریح عملکرد وزرای نیرو و نفت پرداخت و گفت: در این زمینه قضاوت سخت است، چنانچه در ابتدای دولت ما با ادامه تحریم‌ها روبرو بودیم؛ پس از آن تا برجام اتفاق بیفتد و راه باز شود به پایان دولت یازدهم رسیدیم.

وی در ادامه افزود: در یک سال گذشته هم امریکایی ها با بدعهدی‌هایشان روند کار را کند کردند؛ همین فشارهای پیش آمده بر بدنه مالی کار را برای همه به ویژه این دو وزارتخانه سخت کرد.

وقت و توان وزارت نیرو صررف تامین نیازهای جاری شد

نماینده زرند و کوهبنان درباره عملکرد حمید چیت چیان در  وزارت نیرو گفت: در دوره حضور ایشان در وزارت نیرو، علاوه بر فشارهای مالی که بر بخش اجرایی بنابر توضیح پیشتر وارد شد، موضوع خشکسالی و کم‌آبی مشکلات را بیشتر کرد. به اجبار وزارت نیرو بخش عمده ای از فعالیت و توانش را صرف آن کرده بود که آب مورد نیاز مردم را تامین کنند.  به عبارتی به جای آنکه بتوانند برنامه‌های بلندمدت برای تامین آب را دنبال کنند؛ وقت و توانشان صرف تامین نیازهای جاری شد.

وی با بیان اینکه «گرمای رکورددار موجب مصرف رکوردار برق شد»، تصریح کرد:با همه این مشکلات وزارت نیرو توانست در چهار سال گذشته نیاز مردم را تامین کند. به عبارتی طی 4 سال گذشته وزارت نیرو نگذاشت برق برای مردم قطع شود و فعالیت‌ها متوقف شود. امیدواریم در دولت آینده در صورت حضور دوباره آقای چیت‌چیان شاهد گامی موثر برای بهبود وضعیت آب و برق کشور باشیم.

امیری درباره گزینه‌های مطرح شده برای وزارت نیرو گفت: رسانه‌ها پیگیر این موضوع بوده اند و ما هم همین اندازه در این زمینه اطلاع داریم. ادامه فعالیت آقای روحانی به عنوان رییس جمهور بیانگر ادامه تلاش‌ها در این حوزه نیز خواهد بود.

وزیر نفت، صنعت نفت را احیا کرد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به ارزیابی عملکرد بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت پرداخت و تصریح کرد: ما شاهد بودیم که ایشان تهدیدهای حوزه نفت را به یک فرصت تبدیل کرد و با رویکرد دیپلماسی که در پیش گرفت موجب احیای نفت و بازگشت ما به جایگاه پیش از تحریم‌ها در اوپک شد.

وی با بیان اینکه «مدیریت نفت آقای زنگنه در دوره تحریم‌ها و پس از امضای برجام، قابل قبول و خوب بوده است»، تاکید کرد: پس از تحریم‌های ظالمانه‌ای که صنعت نفت را تقریبا زمین‌گیر کرده‌بود، ما در دوره مدیریت ایشان شاهد احیای مجدد صنعت نفت بودیم. طی سال‌های تحریم علاوه بر کاهش فروش نفت ما به زیر یک میلیون، صادرات و سرمایه‌گذاری‌ها چه خارجی و چه داخلی نزدیک صفر رسیده بود. مدیریت آقای زنگنه، مدیریت قوی بود که صنعت نفت ما را از یک نقطه بحرانی به نقطه  خوبی رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن