روسنفت به ونزوئلا وام می‌دهد

غول نفتی روسیه برای حمایت از شرکت‌های نفتی ونزوئلا به این کشور وام می‌دهد.

به گزارش «انرژی امروز» بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه بعد از تحریم‌های ایالات متحده علیه رییس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، به شرکت نفت این کشور وام می‌دهد.

بر همین اساس، قرار است روسنفت مبلغ 1.02 میلیارد دلار به پترولوی ونزوئلا بپردازد.

این وام به دنبال وام قبلی 1.5 میلیارد دلاری روسنفت در سال 2016 است و یک روز بعد از آنی است که ایگور ساچین رییس روسنفت اعلام کرد که برنامه‌هایی برای سرمایه‌گزاری در این کشور بحران زده آمریکای لاتین در نظر دارد.

کشورهای آمریکای لاتین تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین منابع نفت خام روسنفت در خارج از روسیه شده‌اند.

ایالات متحده بزرگترین خریدار نفت خام ونزوئلاست و بعد از تحریم‌هایی که آمریکا علیه این کشور در نظر گرفته است، رییس جمهور کمونیست ونزوئلا اعلام کرده است که اگر  ایالات متحده به تحریم‌های خود ادامه دهد به دنبال نقشه شماره 2  برای یافتن خریداران جدید برای نفت خواهد بود.

بلومبرگ نوشته است که روسنفت، ‌نفت خام سنگین ونزوئلا را به عنوان ماده اولیه مورد نیاز پالایشگاه‌های هندوی خود در نظر گرفته است.

این شرکت نفت روسی برنامه‌ای برای توسعه تولید نفت ونزوئلا به تقریبا 5 برابر برای رسیدن به 12.5 میلیون متر تن در یک دهه آینده دارد.

ساچن،‌ دوست صمیمی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، ادعای دخالت سیاسی در ونزوئلا را رد کرده است و اعلام کرده است که همکاری‌ها با این کشور فقط در حوزه نفت است.

مخالفان دولت ونزوئلا کنترل کنگره را در دست دارند و امسال توانسته بودند قرارداد 500 میلیون دلاری افزایش سهم روسنفت در پتروموناگاز را رد کنند. هر چند دیوان عالی کشور این قانون کنگره را باطل کرد.

با افزایش تحریم‌های ایالات متحده ضد مادورو و دیگر مقامات این کشور،‌ روسیه بر حمایت خود از انتخابات در ونزوئلا تاکید کرده است. وزیر امور خارجه روسیه اخیرا گفته بود که «انتخابات اخیر در ونزوئلا نشان می‌دهد که زمان آن رسیده بر این بحرانی که به دلایل سیاسی بر این کشور حاکم شده است از طریق گفت‌وگو پایان داد».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن