مشکل خط لوله اوپال حل شد

ممنوعیت دسترسی گازپروم به ظرفیت اضافی خط لوله اوپال رفع شد و پس از این‌که یک دادگاه آلمانی محدودیت‌های مقدماتی که دسترسی این شرکت روسی را به خط لوله یاد شده محدود می‌کرد از سر راه برداشت، گازپروم ورودی گاز خود را به این لوله افزایش داد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از اسپوتنیک، خط لوله اوپال که گاز روسیه را به آلمان و تا مرز جمهوری چک انتقال می دهد و ادامه خط لوله دریایی نورد استریم بر روی خشکی است، به علت محدودیت‌های قانونی که اتحادیه اروپا وضع کرده بود با تمام ظرفیت کار نمی‌کرد و روسیه اجازه داشت تنها از نیمی از ظرفیت آن، که برابر با 12 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب است، استفاده کند.

 سرانجام هفته گذشته ممنوعیت دسترسی گازپروم به ظرفیت اضافی خط لوله اوپال رفع شد و پس از این‌که یک دادگاه آلمانی محدودیت‌های مقدماتی که دسترسی این شرکت روسی را به خط لوله یاد شده محدود می‌کرد از سر راه برداشت، گازپروم تنها در یک روز ورودی گاز خود را به این لوله به 72 میلیون و 500 هزار متر مکعب افزایش داد.

گازپروم از طریق خط لوله نورداستریم که از بستر بالتیک می‌گذرد و به اوپال در آلمان متصل می‌شود، گاز را به اروپا صادر می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن