فراری فعلا خیال برقی شدن ندارد

اینکه فراری (Ferrari) از اولین خودروی هیبریدی خود رونمایی کرده است، به این معنی نیست که آماده استقبال کامل و راه اندازی خط تولید خودروهای برقی است.

لوئیس کامیلری رئیس این شرکت به خبرنگاران گفت که این برند سازنده خودروهای سوپراسپرت ایتالیایی حداقل تا سال ۲۰۲۵ یک خودروی برقی(EV) تولید نخواهد کرد. البته این تصمیم به دلیل خصومت با برقی شدن خودروها و شک و تردید فراری نیست، بلکه بدان معنی است که `کامیلری` معتقد است که این فناوری باید انتظارات را از فراری کاملا برآورده کند.

مدیر این شرکت گفت: موانع قابل توجهی در راه توسعه محدوده پیمایش و سرعت شارژ مجدد خودروهای برقی وجود دارد که مانع از تولید یک خودروی برقی توسط فراری می‌شود. اگرچه فراری در حال بررسی احتمال تولید یک خودروی الکتریکی GT است، اما بیشتر تمرکز فراری روی خودروهای هیبریدی مانند SF۹۰ Stradale است.

وی افزود: این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ خودروهای هیبریدی ۶۰ درصد از فروش این شرکت را تشکیل دهند و در جستجوی گزینه‌های دیگری مانند سلول‌های سوخت هیدروژن و سوخت‌های زیستی است تا مشخص شود که کارآمدترین و موثرترین روش چیست.

این خبر ممکن است برای طرفداران فراری تاسف آور باشد، چرا که فعلا نمی‌توانند ببینند یک خودروی بدون تولید گازهای گلخانه‌ای از طرف فراری چه شکلی خواهد بود.

پورشه تایکان از برند پورشه نسبتا چابک و سریع است، اما با هر بار شارژ که حداقل ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، فقط ۲۰۱ مایل را طی می‌کند.

اما این فناوری در حال پیشرفت است. نسل بعدی تسلا رودستر(Roadster) قرار است با یک باتری متراکم برد ۶۲۰ مایل داشته باشد که در این صورت از بالاترین شتاب صفر تا صد (۱.۹ ثانیه) و بیشینه سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت برخوردار خواهد بود.

شارژرهای سریع نیز در حال توسعه و رواج هستند. اما سوال این است که آیا این پیشرفت‌ها با سرعت کافی برای جلب رضایت فراری رخ می‌دهند یا خیر؟

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن