کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ با فروش یک میلیون بشکه نفت تصویب شد

بر اساس فروش یک میلیون بشکه نفت؛ کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصویب شد.

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از تصویب کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون متبوعش خبر داد و به حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان وی در این نشست  اشاره کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان نقطه نظرات خود را درباره کلیات لایحه بودجه سال 99 مطرح کردند، افزود: بودجه سال 99 با بودجه سنوات گذشته تفاوت هایی دارد؛ فروش یک میلیون بشکه نفت در سال آتی پیش بینی شده است و از آن جایی که باید برای به دست آوردن این منابع جوانب احتیاط رعایت شود قیمت هر بشکه نفت 50 دلار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر بشکه نفت طی 7 ماه گذشته حدود 63 دلار بوده، اظهار کرد: برای تامین کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی اختصاص داده شده است همچنین نرخ ارز نیمایی 8500 تومان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: درآمدهای مالیاتی در سال 99 حدود 195 هزار میلیارد تومان برآورد شده همچنین فروش 80 هزار میلیارد تومان اوراق در لایحه بودجه سال 99 پیش بینی شده است که بخشی از منابع مورد نیاز برای بودجه عمومی کشور از این طریق تامین می شود. انتشار این اوراق مغایر با برنامه ششم توسعه بوده بنابراین نیازمند دو سوم رای نمایندگان است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: منابع بودجه عمومی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 99 حدود 484 هزار میلیارد تومان است که مصارف آن نیز به همین میزان برآورد شده است.

خدابخشی با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد در سال 99 حدود 15 درصد پیش بینی شده است، تصریح کرد: از آنجائیکه افزایش حقوق در سال آتی متناسب با نرخ تورم نیست، نمایندگان نقطه نظراتی در این زمینه مطرح کردند تا اقشار کم درآمد مانند بازنشستگان مورد توجه قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مقرر شده است منابع حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی صرف پروژه های عمرانی شده و نفت به عنوان کالای سرمایه ای برای ایجاد زیرساخت برای نسل های آینده باشد.

خدابخشی افزود: از روز سه شنبه (26 آذرماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 99 می پردازد تا گزارش ان هرچه سریع تر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 تقدیم شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن