بافت فرسوده تهران گزینه مناسب طرح ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی از نوسازی بافت فرسوده در تمام شهرها از جمله تهران استقبال می کند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در کشور، گفت: یکی از برنامه های وزارتخانه برای اجرای طرح ملی مسکن، تامین زمین مورد نیاز و انجام ثبت نام متقاضیان خرید مسکن و همچنین اجرای تفاهم نامه های مشترک با بخش های مختلف از جمله فرهنگیان، کارگران و بازنشستگان و نیروهای مسلح است که این برنامه ها در دستور کار قرار دارد.

نهضت تکمیل و تحویل واحدهای باقی مانده مسکن مهر به متقاضیان

وی افزود: خوشبختانه با نهضت کنونی، واحدهای باقی مانده پروژه مسکن مهر به استثنا موارد حقوقی، تکمیل و روزانه به متقاضیان تحویل داده می شود.

اسلامی گفت: طرح ملی مسکن با هدف ساماندهی بازار مسکن و کاهش التهابات موجود طراحی شده، حال ما به دنبال تامین اراضی مورد نیاز برای تولید مسکن هستیم، همچنین در بحث ارائه تسهیلات خرید مسکن، با هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی، سهم هر بانک برای ارائه تسهیلات تعیین شده است.

تعیین اعتبار 20 هزار میلیاردی برای ارائه تسهیلات مسکن

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود 20 هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای ارائه تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است، افزود: در این رابطه به زودی شیوه نامه ای منتشر خواهد شد که بر اساس آن، بانک ها برای ارائه تسهیلات وحدت رویه داشته باشند.

اسلامی با اشاره به استفاده از ظرفیت های بافت فرسوده برای اجرای طرح ملی مسکن، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است که 100 هزار واحد از طرح ملی مسکن در بافت های فرسوده شهرها از جمله تهران ساخته شود. حال طبق آمارها، حدود 20 هزار ثبت نام برای نوسازی بافت فرسوده انجام شده که از میان حدود 6 هزار ثبت نام از تهران بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی از نوسازی بافت فرسوده در تمام شهرها از جمله تهران استقبال می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن