تحقق اهداف بلند مدت؛ سند چشم‌انداز نفت و گاز کشور

وزیر نفت گفت: تحقق اهداف بلند مدت سند چشم‌انداز نفت و گاز کشور است که جز با اندیشیدن و تبدیل ایده‌ها به نوآوری در صنعت پیچیده نفت و گاز امکان‌پذیر نیست.

مرکز رشد و نوآوری پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و مرکز رشد پژوهشگاه صنعت نفت به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، جمعی از مسئولین ارشد وزارتخانه و شرکت ملی گاز و همچنین مدیران ارشد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر نفت در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد با تبریک هفته پژوهش به محققین و پژوهشگران صنعت نفت و گاز گفت: تحقق اهداف بلند مدت سند چشم‌انداز نفت و گاز کشور است که جز با اندیشیدن و تبدیل ایده‌ها به نوآوری در صنعت پیچیده نفت و گاز امکان‌پذیر نیست.

بیژن زنگنه اظهارداشت: دستیابی به این مهم نیازمند نگرشی جدید مبتنی بر تفکر نوآورانه، شکوفایی ایده ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان است تا از این طریق گام موثری در جهت ارتقای بهره‌وری در صنعت نفت و گاز برداشته شود.

پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد نقطه متعالی برای صنعت نفت

وزیر نفت در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات متخصصین صنعت نفت و گاز بیان کرد: از زحمات تمامی همکارانم در پالایشگاه ها به ویژه کارکنان خدوم پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در تامین گاز کشور تشکر می کنم و این پالایشگاه همیشه یک نقطه متعالی برای صنعت نفت و فعالیت های پژوهشی بوده است.

همچنین در ادامه این مراسم سید مجید منبتی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با تبریک 25 آذرماه روز پژوهش گفت: در طول سالیان گذشته اقدامات زیادی در راستای سیاست های وزارت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده است و با افتتاح همزمان این مراکز، فعالیت های مرکز رشد فناوری این پالایشگاه با پژوهشگاه توسعه می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آینده نزدیک با استفاده از اسناد بالادستی به دنبال توانمند سازی شرکت های دانش بنیان خواهیم بود اضافه کرد: با ایجاد هم افزایی از طریق ارتباط با هسته های فناورانه و شرکت های دانش بنیان و ارائه ایده های نوآورانه از سوی آنها و استفاده از ظرفیت های موجود در جهت حل مشکلات صنعت و مشکلات اقتصادی کشور و شکوفایی اهداف صنعت نفت و گاز گام برخواهیم داشت.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، منبتی تاکید کرد: خوشبختانه در شهرستان مرزی سرخس با وجود پتانسیل های اقتصادی و نیروهای تحصیل کرده و کارآمد، زمینه برای بسترسازی ایده های نو مبتنی بر دانش فراهم است و مرکز رشد فن آوری پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تلاش می کند تا با فراهم کردن ایجاد زیرساخت‌ها به توسعه اشتغال زایی در این خطه مرزی کمک کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن