روزآمدی ملی حفاری با ۷۲ دستگاه حفاری و ۱۸ هزار نیروی انسانی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به وجود ۷۲ دستگاه حفاری و ۱۸ هزار نیروی انسانی، بر نقش محوری این شرکت در کشف منابع هیدروکربوری و توسعه میدان‌های نفتی و گازی در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور تاکید کرد.

سیدعبدالله موسوی در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: بخش اعظم حفاری چاه‌های نفت و گاز کشور پس از انقلاب اسلامی با تلاش متخصصان و کاربست ناوگان حفاری این شرکت محقق شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت هم‌اکنون با ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی، بالغ بر ۱۸ هزار نیروی انسانی و برخورداری از متخصصان و کارکنان مجرب و کارآمد، نقشی محوری در کشف منابع هیدروکربوری و توسعه میدان‌های نفت و گاز در جغرافیای مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نقش و جایگاه شرکت ملی حفاری ایران در صنعت نفت گفت: با توجه به اهتمام مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، این شرکت در یک سال گذشته اقدام‌های موثری در ارتباط با چابک‌سازی و روزآمدی در پروسه ستادی و عملیاتی انجام داده است.

موسوی اصلاح ساختار سازمانی و تطبیق آن با ساختار شرکت ملی نفت ایران و حذف سمت‌های مجازی، توجه ویژه به انضباط اداری و مالی، بازبینی و اجرایی کردن ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با هدف حفظ سلامت کارکنان و استفاده بهینه از تجهیزات را از برنامه‌های اجرایی عنوان کرد که با همکاری مستمر مدیران و کارکنان شرکت تاکنون به نتایج خوبی رسیده است.

وی به خودگردان بودن این شرکت از نظر درآمدی و هزینه‌کردها اشاره و افزود: در یک ساله گذشته ملی حفاری از شرکت ملی نفت ایران هزینه‌ای دریافت نکرده است و از طریق دریافت مطالبات از کارکرد و درآمد حاصل از ارائه خدمات یکپارچه جانبی فنی – تخصصی و عملیات حفاری، منابع مالی خود را تامین کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ۲۸ پروژه توسعه میدان‌ها با هدف حفظ و نگهداشت و افزایش تولید، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری در مناقصات مربوط به این پروژه‌ها مشارکت کرده و اجرای طرح توسعه دو میدان نفتی گچساران و نفت‌شهر را بر عهده گرفته و درباره دیگر مناقصات نیز با شرکت‌های بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌های همکاری مبادله و امضا کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تجدیدنظر در نرخ دکل روز، خدمات جانبی، به‌کارگیری تجهیزات و متعلقات دکل‌ها که بار مالی دارد، کاهش ۵ درصدی هزینه با حذف کارهای غیرضرور، افزایش نظارت‌های فنی و بازرسی را سبب اصلاح درآمدی شرکت عنوان کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی حفاری، وی گفت: این شرکت همسو با فعالیت‌های ذاتی و برنامه‌های توسعه‌ای در راستای پویایی هر بیشتر، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را نیز سرفصل امور قرار داده و همه تلاش خود را برای جلب رضایتمندی مردم به کار گرفته که نمونه بارز آن همکاری و همیاری با مردم در مقابله با کاهش تبعات ناشی از سیل امسال است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن