سفینه پورشه در فضا

همزمان با نمایش آخرین فیلم از سری جنگ ستارگان به نام خیزش اسکایواکر، پورشه از سفینهای رونمایی کرد که با همکاری سازندگان این فیلم ساخته شده است.
این سفینه، ترایوینگ S-91x پگاسوس نامیده شده و مدلی یک و نیم متری از آن همزمان با مراسم فرش قرمز فیلم در کنار اولین مدل الکتریکی کارخانه، نمایش داده شد.
سفینه پورشه در دو ماه طراحی شد. در مرحله اول طراحان لوکاسفیلم، تهیه کننده جنگ ستارگان و طراحان پورشه ایدههای خود را جداگانه در استودیوهای خود در سانفرانسیسکو و وایسساخ آلمان به روی کاغذ آوردند و سپس کانسپت نهایی از ترکیب بهترین ایدهها شکل گرفت.
این فضاپیما شبیه به سفینههایی است که در فیلم دیده میشود و همزمان با توجه به اصولی طراحی شده که یک پورشه را شکل میدهد.
سقف کابین خلبان با شیبی شبیه به محصولات پورشه طراحی شده و چراغهایی شبیه به مدل تایکان در جلوی سفینه قرار داده شده است و در پشت کابین دریچهای مانند هواکش روی صندوق عقب پورشه ۹۱۱ قرار داده شده است.
کلاوس زلمر، مدیر بخش آمریکای شمالی پورشه در مراسم فرش قرمز فیلم گفت که انتظار ندارد این پروژه در کوتاهمدت در فروش شرکت تاثیر بگذارد، بلکه هدف از این کار معرفی برند پورشه است.
استفاده خودروسازان از فیلمهای سینمایی برای تبلیغ غیرمستقیم محصولاتشان، ایده تازهای نیست. مشهورترین مثال، مجموعه فیلمهای جیمز باند است که شخصیت اصلی داستان آستون مارتین سوار میشود. مرسدس-بنز با ساخت ماشینی برای بتمن و آئودی با حضور در مجموعه فیلمهای انتقامجویان محصولات خود را تبلیغ کردهاند.
فیلمهای علمی-تخیلی به خاطر جلب مخاطبان جوان جذابیت بیشتری دارد. نسل جدید علاقه کمتری به رانندگی دارد و خودروسازان تلاش میکنند با حضور در فیلمها و بازیهای کامپیوتری با آنها ارتباط برقرار کنند.



