قیمت نفت در دستان وزارت انرژی آمریکا یا اوپک؟

با تولید دوباره نفت لیبی،‌ قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» با از سرگیری تولید نفت لیبی در بزرگترین میدان نفتی این کشور و تردیدها نسبت به ادامه تاثیرگذاری کاهش تولید اوپک بر بازارهای جهانی، قیمت نفت در روز سه شنبه در بازارهای آسیا کاهش یافت.

قیمت نفت برنت با 23 سنت کاهش به 52.14 دلار در هر بشکه رسید.

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت لیبی NOC تولید 270 هزار بشکه در روز نفت لیبی از میدان شراره، بعد از یک وقفه کوتاه مدت به دلیل حمله تروریستی به اتاق کنترل این میدان نفتی در زاویه، از سر گرفته شده است.

لیبی از کاهش تولید نفت اوپک معاف شده بود. باز تولید نفت در این کشور آفریقای شمالی تلاش‌های اوپک برای کاهش عرضه نفت را با پیچیدگی مواجه خواهد کرد و اثر بخشی این تلاش‌ها با تردید همراه خواهد بود.

رویترز گزارش داده است که لیبی در ماه جولای 1.03 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

جفری هالی، تحلیل‌گر بازار در بازار معاملات OANDA سنگاپور، می‌گوید «اگر جلسه فنی اعضا اوپک و غیر اوپک در ابوظبی هیچ برآیندی نداشته باشد، سرنوشت شوم نفت احتمالا توسط اطلاعات موجودی دپارتمان انرژی ایالات متحده تعیین خواهد شد».

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، به عنوان بخشی از وزارت انرژی این کشور، گزارش هفتگی وضعیت نفت را روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد که جزئیات ذخایر و وضعیت کار پالایشگاه‌ها را ارائه می‌دهد.

رویترز می‌گوید پیش‌بینی می‌شود که ذخایر نفت خام ایالات متحده از ششمین کاهش هفتگی خود در هفته گذشته عبور کرده باشد در حالی که احتمالا مواد اولیه پالایشگاهی کاهش یابد.

تولید نفت ایالات متحده همچنان بالاست  هرچند اطلاعات بیکرهیوز نشان می‌دهد که یکی از دکل‌های حفاری این کشور کنار گذاشته شده است.

واردات نفت به چین هم از ماه ژانویه تا جولای به 13.6 درصد افزایش یافته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن