روحانی با زنگنه و بیطرف آمد

رییس‌جمهور امروزدر نامه‌ای به  مجلس شورای اسلامی لیست وزرای پیشنهادی خود برای دولت دوازدهم را جهت اخذ رای اعتماد تقدیم نمایندگان کرد.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، همانطور که از حدود یک هفته قبل در اخبار و گمانه‌زنی‌ها آمده بود؛ بیژن نامدار زنگنه 65 ساله بار دیگر به‌عنوان وزیر نفت معرفی شد تا با حضور در دولت دوازدهم، هفتمین کابینه خود را هم تجربه کند.

زنگنه تاکنون 22 سال در دولت‌های مختلف شامل نخستین وزیر جهاد سازندگی به مدت پنج سال (۱۳۶۲ تا ۱۳۶۷)، وزیر نیرو به مدت ۹ سال (۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶)، وزیر نفت به مدت هشت سال (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴) و وزیر نفت ( ۱۳۹۶تا ۱۳۹۲) وزیر بوده است.

همچنین، حبیب‌الله بیطرف که به مدت هشت سال در دولت اصلاحات وزارت نیرو را برعهده داشت و در سال‌های اخیر معاون مهندسی و پژوهش وزارت نفت شده بود؛ به جای حمید چیت چیان برای وزارت نیرو معرفی شد تا بار دیگر این مسئولیت را تجربه کند.

حبیب الله بیطرف علاوه بر این مسئولیت‌ها، عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران، عضویت در هیات علمی پژوهشگاه نیرو، مجری طرح‌های کارون 3 و 4 و همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون در کنار معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را نیز برعهده دارد.

با توجه به کارنامه و عملکرد این دو چهره، انتظار می‌رود زنگنه و بیطرف با آرای بالایی از مجلس رای اعتماد بگیرند.

در میان سایر وزرای پیشنهادی، معرفی مسعود کرباسیان برای وزارت امور اقتصادی و دارایی جالب توجه بود. درحالیکه تا روز گذشته از محمد نهاوندیان برای این پست نام برده می‌شد؛ ظاهرا مخالفت‌های جدی همه فراکسیون‌ها باعث شد رییس مجلس این موضوع را به حسن روحانی منتقل کند تا او در دقیقه 90، کرباسیان را جایگزین نهاوندیان کند.

نکته جالب‌توجه دیگر، عدم معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است که علیرغم طرح نام افرادی چون خاکی صدیق، رییس دانشگاه خواجه نصیر، نامی از این وزارتخانه در لیست وزرای پیشنهادی دیده نمی‌شود.

لیست وزرای پیشنهادی از این قرار است:

وزارت اطلاعات: سیدمحمود علویوزارت امور اقتصاد و دارایی: مسعود کرباسیانوزارت امور خارجه: محمدجواد ظریفوزارت آموزش و پرورش: سیدمحمد بطحاییوزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی: سیدحسن قاضی زاده هاشمیوزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی: علی ربیعیوزارت جهاد کشاورزی: علی حجتیوزارت دادگستری: سیدعلی رضا آواییوزارت دفاع و پشتیانی ونیرو های مسلح: امیرحاتمیوزارت راه و شهرسازی: عباس آخوندیوزارت صنعت و معدن: محمد شریعتمداریوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: سیدعباس صالحیوزارت کشور: عبدالرضا رحمانی فضلیوزارت نفت: بیژن نامدار زنگنهوزارت نیرو: حبیب الله بیطرفوزارت ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن