بیطرف توانایی سکانداری وزارت نیرو را دارد چیت‌چیان افزایش بدهی‌ها را مهار کرد

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما نیازمند افرادی با تجربه و انگیزه هستیم، تصریح کرد: آقای بیطرف بر مبنای کارنامه اش در دوره های قبل فردی با تجربه است. ایشان بنا بر شناختی که من دارم توانایی سکانداری وزارت نیرو را دارد.

کورش کرم‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز»، درباره حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای بیطرف یکی از سرمایه های انقلاب است که عمر خود را در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی قرار داده است. ایشان فردی متخصص و مدیر در حوزه انرژی است و کسی است که پیشتر در دولت اصلاحات  در همین پست و همین وزارتخانه فعالیت کرده است.

وی در ادامه گفت: اگر آقای بیطرف همان شخصیتی باشد که ما از گذشته می شناسیم از لحاظ عملکرد و تقید به امام(ره) و مقام عظمای ولایت و تعهد به مردم قطعا خدمت بهتر از آنچه تاکنون در این وزارتخانه بوده است، در اختیار مردم می گذارد.

کرم پور با بیان اینکه «یکی از مشکلات بزرگ کشور ما بحران آب و کم آبی است»، تصریح کرد: آنچه بیش از تمام دنیای استکبار مردم ما را تهدید می کند، در کنار معیشت موضوع آب است. ما در کشور اگر برنامه نداشته باشیم و اگر در کشور بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری نشود؛ بحران آب روز به روز فشار بیشتری به کشور وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه «ما نیازمند افرادی با تجربه و انگیزه هستیم»، تصریح کرد: آقای بیطرف بر مبنای کارنامه‌اش در دوره های قبل فردی با تجربه است که امیدواریم انگیزه لازم را برای بهبود وضعیت وزارت نیرو و وضعیت مناطق مختلف کشور در حوزه نیرو  داشته باشد. ایشان بنا بر شناختی که من دارم توانایی سکانداری وزارت نیرو را دارد. برای موفقیت آقای بیطرف در صورت گرفتن رای اعتماد تا جایی که می توانیم و برای ادای تکلیف در کمیسیون تلاش می کنیم هم در بخشی که تعهد به مجلس و هم در بخشی که تعهد به دولت داریم، همکاری کنیم.

چیت چیان افزایش بدهی‌ها را مهار کرد

نماینده مردم فیروز آباد، مجلس در ادامه به عملکرد حمید چیت چیان در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: ایشان در وزارت نیرو تا جایی که می توانستند تلاش کردند و امیدواریم که در هر پست دیگری که قرار می گیرند، موفق باشند. من از نمایندگانی بودم که بارها ازایشان سئوال پرسیدم.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات موجود در وزارت نیرو بدهی های بی رویه ای بود که این وزارتخانه در پایان دولت دهم داشته و برای دولت یازدهم به ارث رسید. در این زمینه آقای چیت چیان تلاش بسیاری کرد که از افزایش آن جلوگیری کند و به عبارتی نسبتا آن را مهار کرد. در این بین کمیسیون انرژی هم تعامل خوبی با دولت و وزارت نیرو داشت. البته این کمیسیون در تلاش است که در وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی علاوه بر همکاری، ناظر بر عملکرد باشد وتلاش کند وضعیت این سازمان ها به ویژه در زمینه دخل و خرج متناسب باشد.استراتژی ما مچ گیری نیست بلکه حمایت از دولت و وزارتخانه هایش به ویژه در حوزه انرژی هستیم. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن