به رای اعتماد تمام وزرای پیشنهادی خوشبین هستم

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه «نسبت به رای آوری وزرای پیشنهادی خیلی خوشبین و بسیار امیدوار هستم»، گفت: روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، روزهای بسیار خوب همکاری دولت و مجلس خواهد بود.

حسینعلی امیری در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه دستور العمل رای اعتماد به وزاری پیشنهادی تهیه وبه وزرا ابلاغ شده است اظهار کرد: وزارتخانه‌ها در این دستور العمل به ۴ دسته آموزشی و فرهنگی، زیربنایی، سیاسی و امنیتی و اقتصادی تقسیم شده اند.

وی افزود: ما تمهیداتی فراهم کرده ایم که وزاری پیشنهادی بتوانند در کمیته‌های تخصصی و فراکسیون های مجلس حضور یافته و زیرساخت‌های خود را مطرح کنند. برنامه های حضور وزرا هم در کمیسیون‌ها مشخص شده است و نسبت به دوره‌های گذشته جلسه رای اعتماد در شان دولت و مجلس خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در صورت عدم رای آوری یک وزیر، وزیر جایگزین هم در نظر گرفته شده است؟»، تصریح کرد: یکی از شاخص های رییس‌جمهور برای معرفی هیئت وزرا برآورد نگاه مجلس به وزیر پیشنهادی است. پیش بینی من این است که همه وزرا با رای بالایی از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی درباره اظهارنظر برخی نمایندگان درباره عدم رای آوری برخی وزرای پیشنهادی گفت: این حق نمایندگان است که درباره وزرا اظهار نظر کنند اما رییس‌جمهور هم در مجموع بررسی های خود به این نتیجه رسیده است که این مجموعه می تواند برنامه های دولت را به پیش ببرد.

امیری در باره برخی اخبار مبنی بر پرداخت پول به نمایندگان توسط برخی وزرای پیشنهادی اظهار کرد: سیاست دولت این است که فرآیند رای اعتماد در یک فضای مناسب و با لحاظ شان دولت و مجلس انجام شود. بنابراین هر اقدامی غیر متعارف و نامناسب قابل قبول نیست. در دستورالعملی که به وزرا ابلاغ کرده ایم تاکید کرده ایم که هر گونه ارتباطات غیرمتعارف پرهیز شود. من اطلاعی ندارم که چنین کاری انجام شده یا نه ولی اگر ملاحظه کنیم اقدامی خارج از دستورالعمل انجام شده پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: لیست وزرای پیشنهادی پس از مشورت و برگزاری جلسات مختلف با شخصیتهای کشور، جریانهای سیاسی، فراکسیون های مجلس تهیه شده و نمایندگان هم به صورت فردی نظرات خود را مطرح کرده که ما آن را به اطلاع رییس‌جمهور رساندیم. رییس‌جمهور هم وزرایی انتخاب کردند که قادر به تحقق مسئولیت‌های خود بوده و یک روح جمعی در کابینه ایجاد کنند.

امیری در مورد زمان معرفی وزیر علوم نیز گفت: رییس‌جمهور از تاریخ تحلیف دو هفته وقت دارد که وزرا را معرفی کند که در زمان باقیمانده وزیر علوم هم معرفی خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: رییس‌جمهور با آقایان و خانمهایی که قرار است به عنوان معاون در دولت باقی بمانند صحبت کرده است و در آینده نزدیک حکم آنها هم ابلاغ خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چرا خاکی صدیق از لیست نهایی خط خورد، خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته لیستهای مختلفی در شبکه های اجتماعی منتشر میشد که من بارها گفته بودم این اسامی گمانه زنی است و نظر رییس‌جمهور نیست. غیر از این لیست هر اسمی دیگری گفته شده گمانه زنی بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن