سازمان زمین شناسی، محور اصلی اکتشافات معدنی کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در جمع خبرنگاران گفت: راه ورود و توسعه بخش معدن توجه به فعالیت های سازمان زمین شناسی است.

رضا رحمانی افزود: اگر بخواهیم معادن را فعال کنیم و از ظرفیت های خدادادی کشور استفاده کنیم، هیچ راهی جز شناسایی و اکتشاف معادن نداریم و لذا سازمان زمین شناسی در این زمینه محور است و رسالت اصلی سازمان هم شناسایی همین پتانسیل ها است.

وی ادامه داد: به اندازه اهمیتی که برای معدن قائلیم و به اندازه جایگاهی که معدن در اقتصاد ما دارد و ما به آن اعتقاد داریم باید به سازمان زمین شناسی بها بدهیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: اگر اینطور نگاه می کردیم امروز صادرات و معدن، اکتشاف، استخراج و صنایع معدنی جایگاه واقعی خود را پیدا می کرد.

وی تصریح کرد ما امسال این مساله را شروع کرده ایم و معدن را جز یکی از محورهای فعالیت خود قرار داده ایم و اگر بخواهیم به این ماموریت ها برسیم، حتما باید به سازمان زمین شناسی توجه کنیم.

وزیر صمت تاکید کرد: سازمان در زمان تاسیس خود یک سازمان پیشرویی بوده ‌است و فعالیت های خوبی در کشور انجام می داده است ، و در حال حاضر کشورهای توسعه یافته در جهان، سازمان زمین شناسی در آنجا جایگاه وسیعی است و وضعیت مناسب تری نسبت به کشورهای توسعه نیافته دارند.

رحمانی گفت: با امکاناتی که در اختیار وزارت صمت است ما این سازمان را در این جایگاه خواهیم دید و بودجه های سالانه و منابع ملی آن را پی گیری می کنیم.

رحمانی با اشاره به اهمیت و افزایش صادرات و در پاسخ به سوالی درباره عوارض 25 درصدی و تاثیر آن بر صادرات توضیح داد: صادرات برای ما مهم است و می خواهیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و عوارض دریافتی برای محصولات نیست و برای مواد خام و مواد نیمه خام بوده است.

وی افزود: سیاست ما این است که مواد خام صادر نشود و در داخل تبدیل به محصول نهایی شود و ارزش افزوده داشته باشد و برای جوانان شغل ایجاد کند.

صادرات افزایش پیدا می کند

وی اضافه کرد: در مجموع کل صادرات ما در 9 ماهه اول سال افزایشی بوده است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت صنعت، معدن، تجارت، رحمانی درباره افق تولید 55 میلیون تن سنگ آهن گفت: رسیدن به این افق نیازمند اکتشافات جدید است و باید معادن جدید را فعال کنیم و اگر این معادن فعال نشود، تامین این مقدار سخت است ولی امکان رسیدن به این افق وجود دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن