بیطرف وزیر موفقی بوده است استفاده از فاینانس‌های برق بازنگری کلی می‌خواهد

رییس سندیکای صنعت برق معرفی حبیب الله بیطرف به‌عنوان وزیر نیرو را مثبت خواند و گفت: وی پیرو برنامه‌های بیژن زنگنه در دور قبلی مدیریت وزارت نیرو کارنامه موفقی داشته است.

علیرضا کلاهی در گفتگو با خبرنگار نیروی «انرژی امروز» با تاکید بر اینکه «دوره مدیریت بیطرف در وزارت نیرو، دوره خوبی بوده است»، گفت: معاونین ارشد وی افراد توانمندی بودند که علائم خوبی است‌.

وی در مورد توقعات موجود از بیطرف، گفت: انتظار می رود در انتخاب معاونین دقت شود و افراد کارآمد منتخب شوند.

رییس سندیکای صنعت برق اظهار کرد: یکی از ضعف‌های دولت یازدهم این است که معاونین جوان را به کار نگرفت و آماده نکرد. بالا رفتن سن در کابینه دولت یازدهم و معاونین، جالب نبود.

کلاهی با اشاره به انتظارات از وزیر نیرو در دولت دوازدهم برای توجه به مسائل مغفول مانده، افزود: در دولت یازدهم از ماده ۱۲ با توجه به وضعیت بازار به خوبی استفاده نشد. همچنین فاینانس‌ها و سرمایه‌های خارجی به‌خوبی مدیریت نشد و لازم است در نحوه استفاده از فاینانس‌ها یک بازنگری کلی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه «وزارت صمت و وزارت نیرو برای حمایت از صادرات باید متحد شوند»، گفت: توان صادراتی ایران شناخته شده است و پتانسیل صادرات ۱۰ میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی وجود دارد؛ اما نیاز به حمایت دارد.

رییس سندیکای صنعت برق همچنین تصریح کرد: ما در سال جدید سه سند اجرایی توسعه صادرات و راسنتد راهبردی را تعریف کردیم و به موضوع اصلاح اقتصاد صنعت برق پرداختیم که به وزارت نیرو ارائه می کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن