شرکت ملی نفت 50 میلیارد دلار بدهکار است

 دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:شرکت ملی نفت ایران تا 20 سال قبل هنگام اخذ قرارداد نه ضمانت دولت می خواستند نه بانک مرکزی و خودش ضمانت خودش بود اما امروز شرکت ملی نفت 50 میلیارد دلار بدهکار است.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست جامعه اسلامی مدیران، گفت: ما در حال رسیدن به 40 سالگی جمهوری اسلامی هستیم و 40 سالگی در پختگی هر موجود معنای خاصی دارد و باید مرور جدی و منتقدانه به عملکردمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بانکهای کشور در تراز واقعی ورشکسته هستند، تصریح کرد: هزینه‌های دولت فقط ظرف سال 92 تا 96، دوبرابر شد و صدر در صد رشد داشت و به تعبیر طیب نیا دولت 700 هزار میلیارد بدهکار است و نقدینگی 1200 هزار میلیارد تومان است که 60 درصد آن را دولت بدهکار است.

باهنر افزود: شرکت ملی نفت ایران تا 20 سال قبل هنگام اخذ قرارداد نه ضمانت دولت می خواستند نه بانک مرکزی و خودش ضمانت خودش بود اما امروز شرکت ملی نفت 50 میلیارد دلار بدهکار است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ژاپن تمام پرسنل حکومتی و اداری اش 800 هزار نفر است اما برای ما تقریبا 5 میلیون نفر است، گفت: نظام بوروکراسی ما بدتر شده است و متاسفانه بسیاری از بنگاه‌های ما مزیت منفی دارند. نعمت زاده گفته بنگاه‌های ما سرمایه در گردش ندارند اما اگر کالایی مشتری داشته باشد نیازی به سرمایه در گردش ندارد. اگر سرمایه در گردش هم بدهیم کالا تولید می‌کنند و به انبار می رود. 400 هزار میلیارد تومان هزینه پروژه‌های نیمه تمام دولت است.

باهنر گفت: متاسفانه در عمل لوازم اقتصاد مقاومتی رعایت نمی‌شود و ظرف این 12 سال عقب تر از چشم انداز 1404 حرکت کردیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید دو مجلسی بشویم، گفت: مجلسی نیاز داریم که حافظ منافع ملی باشد. در نظام جمهوری اسلامی تنها مسئولی که احترام سلف خود را نگه داشت مقام معظم رهبری است و متاسفانه مسئولان به نفر قبل خود احترام نمی گذارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن