غول‌های نفتی کارمندان خود را از ونزوئلا فراخواندند

رپسول، تمام کارمندان خارجی میادین نفتی ونزوئلا را در پی عمیق‌تر شدن بحران سیاسی در این کشور از ونزوئلا بیرون آورد. شورون،‌ توتال و استیت اویل هم از این قاعده مستثنی نبودند.

به گزارش «انرژی امروز» شورون ده نفر از کارمندان خود را از این کشور خارج کرده است و فقط تعداد کمی کارمند هم‌اکنون در کارکاس باقی مانده‌‌اند. استیت اویل هم آخرین کارمندان خارجی خود را قبل از انتخابات 30 جولایی از این کشور خارج کرده بود.

خروج کارمندان خارجی از ونزوئلا باعث نگرانی این کشور شده است چون با وجود نوسانات بازار نفت در دو سال گذشته، 95 درصد درآمد خارجی وئزوئلا از این راه تامین می‌شود.

10 درصد تولید نفت رپسول از ونزوئلا بوده است این شرکت به همراه انی، در میدان نفت سنگین کارابوبو هم سهیم است. این شرکت فرانسوی در پروژه پرلا هم سهیم است که بزرگترین منابع گاز فراساحلی آمریکای لاتین است.

سخنگوی انی در شهر رم گفته است که این شرکت فقط کارمندان ضروری خود را در ونزوئلا نگه داشته است. و فعلا در حال بررسی اوضاع‌ست که در صورت نیاز تمام کارمندان خود را از ونزوئلا خارج نماید.

برخی از کارمندان شورون هم اعلام کرده‌اند که فعلا قصد بازگشت به ونزوئلا را ندارند. کارمندانی هم که تا شش ماه آینده قرارداد کاری با این کشور داشتند اعلام کرده‌اند که پیش از موعد مقرر این قرارداد را قطع می‌کنند. بعضی از آن‌ها هم خواسته‌اند تا امور مربوط به ونزوئلا را در جایی دور از این کشور انجام دهند.

غول نفتی فرانسه، توتال هم گفته است که بیش از 10 نفر از کارمندان این شرکت به همراه پنج مدیر از ونزوئلا خارج می‌شوند. اگر شرایط بهتر شود کارمندان بازخواهند گشت.

بعد از انتخابات ماه جولای برای انتخاب اعضاء مجلس موسسان، مخالفان اعلام کردند که نیکولاس مادورو قصد دارد قدرت را قبضه کند. در حالی که این انتخابات با اتهام تقلب روبه‌روست مخصوصا شرکتی که ابزار رای‌گیری را در اختیار رای‌دهنده‌ها گذاشته است، اولین جلسه این مجلس هفته گذشته برگزار شد.

البته هنوز هم تعدادی از کارمندان ونزوئلایی رپسول در این کشور مشغول به کار هستند و استیت اویل هم هنوز در سیات‌های خود کارمند دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن