توافق ایران و آلمان برای لیسانس تولید پروپیلن

توافق‌نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت ایرلیکوئید برای ایجاد لیسانس مشترک فرآیند تولید پروپیلن از متانول و مهندسی پایه واحد ۵۰۰ هزار تن MTP امضا شد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، توافق‌نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت ایرلیکوئید برای ایجاد لیسانس مشترک فرایند تولید پروپیلن از متانول و مهندسی پایه واحد ۵۰۰ هزار تن MTP امروز (چهارشنبه، ۱۸ مردادماه) در حضور مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت، به امضای اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، و هلموت ماشکه، مدیرعامل اجرایی شرکت ایرلیکوئید، رسید.

اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، چندی پیش با اشاره به گفتگوها با طرف‌های خارجی برای انتقال فناوری‌های حوزه پتروشیمی به شرط بومی سازی، گفت: با شرکت ایرلیکوئید فرانسه مذاکراتی برای مشارکت در ساخت واحد ۵۰۰ هزار تنی پروپیلن از متانول آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه «شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مدلی جدید برای تعاملات داخلی و خارجی را طراحی کرده است»، افزود: خرید فناوری از کشورهای خارجی همواره با انتقال فناوری و به شرط بومی سازی خواهد بود.

قنبری ادامه داد: با اجرای این مدل شاهد انتقال فناوری به کشور، فرار از خام فروشی، اشتغال‌زایی، اتصال صنایع بالادست، میان دست و پایین دست صنعت پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره پتروشیمی برای کشور خواهیم بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن