صادرات میعانات و پتروشیمی پارس‌جنوبی ۲برابر شد

صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در چهار سال فعالیت دولت یازدهم ۲ برابر شد و از ۱۷ میلیون تن به ۳۴.۲ میلیون تن رسید.

مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این مطلب افزود: همچنین با تکمیل و افتتاح فازهای اولویت‎دار پارس جنوبی در سه سال گذشته، برداشت و تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی با افزایش دو برابری از ۲۷۰ میلیون متر مکعب به حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته به‌گونه‌ای که امروز میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر شده است.

وی با بیان اینکه «تولید نفت از میدان پارس جنوبی نیز امسال آغاز شد»، ادامه داد: در پایان سال ۹۲ شمار واحدهای پتروشیمی منطقه ویژه انرژی پارس ۱۲ واحد بود که این شمار امروز به ۱۶ واحد افزایش یافته است.

یوسفی با اشاره به اینکه «۱۴ واحد پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی پارس در دست ساخت است»، گفت: تا پایان امسال دو واحد پتروشیمی مرجان و بوشهر به بهره‎برداری می‎رسد.

وی در ارتباط با میزان کمک‎های وزارت نفت در قالب مسئولیت‎های اجتماعی به مناطق پیرامونی هم گفت: از مجموع ۶ هزار میلیارد ریال طرح‎های عام‌المنفعه که در مناطق مختلف استان بوشهر اجرا شده است، در طول سه سال حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش ورزش استان کمک شده و نتیجه شادی و نشاط حاصل از آن بیشتر از دیگر بخش‎ها بوده است.

یوسفی در ارتباط با دیگر فعالیت‎های حوزه مسئولیت‎های اجتماعی وزارت نفت گفت: برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان برای موفقیت در کنکور سراسری نیز حمایت‎های خوبی شده که نتیجه آن افزایش قبولی‎های شهرستانی‎های میزبان صنایع نفت و گاز در استان بوشهر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن