سیستم گرمایشی کوره هوای گرم به روش چگالشی داخلی سازی شد

یک شرکت فناور ایرانی موفق به تولید سیستم های گرمایشی کوره هوای گرم و تهویه مطبوع به روش چگالشی شده است.

به گزارش «انرژی امروز» داریوش امینی، یکی از کارشناسان شرکت «گرما گاز امین تهویه آکام» در توضیح سیستم تولید خود می گوید: همه سیستم های موجود در ایران چه آنهایی که گواهی استاندارد دارند و چه آنهایی که ندارند چون از پیلوت و شمعک و جرقه زن برای ایجاد حریق استفاده می کنند دچار انفحار و آتش سوزی شده و تولید کننده گازکشنده منوکسید کرین بعلت سوخت ناقص هستند ودر مقایسه با سیستمهای موجود دنیا غیر استاندارد می باشند .

به گفته وی، سیستم تولیدی ما چه به لحاظ مصرف و چه به لحاظ امنیت دارای استاندارهای جهانی بوده این سیستم دقیقا مهندسی معکوس کوره هوای گرم گودمن امریکا ( furnace)  می باشد.

امینی مزایای این طرح را چنین بیان می کند: 70   درصد کاهش مصرف سوخت، 90  درصد راندمان، با وجود انواع سنسورها 100 درصد ایمن، تهویه مطبوع، قابل نصب بصورت عمودی و افقی، بدون تولید گاز منواکسید کربن، دارای  کنترل برد که همه قطعات را در هرلحظه کنترل می کند و به محض خرابی قطعه برای جلوگیری ازهرگونه خسارت احتمالی کل سیستم خاموش می شود .

امینی توضیح می دهد: یکی از دلایلی که وجود شمعک بی نهایت خطرناک است گذشته از احتراق اولیه روشن بودن آن در تمام مدت کار کرد انواع بخاری و پکیچ و…..می باشد .

به گفته این کارشناس، دلیلی ندارد که شمعک بعدازایجاد شعله با توجه به اینکه تاثیری در تولید گرما ندارد روشن باشد. اگر به هر دلیلی مانند افت فشار گاز که باعث خاموش شدن کوره اصلی می گردد و باتوجه به اینکه گاز قطع نشده گازدر کوره تجمع پیداکرده و وقتی به حجم و فشار لازم جهت احتراق رسید به علت نامتوازن بودن میزان آن در ایجاد شعله باعث انفجار می شود .

امینی تاکید کرد این مشکل در فرنس تولیدی ما همراه با دیگر عوامل آتش سوزی و انفجار بکلی حل شده است. از سویی به علت مکش و دمش امکان کنترل و ارتعاع سنجی هوا توسط کاربر وجود دارد و نیز به علت مصرف کم با محیط زیست سازگار است.

وی در ادامه گفت: با مصرف گاز لوله 1 2 اینچی مصرف گاز یک بخاری گازی میتواند سوله کارگاهی  ششصد متری را در ارتفاع دومتری  گرم کند .این تجهیزات در منازل و ویلاو مراکز اداری و مدارس و صنعتی و تجاری ومساجد وگلخانه ها و تالارها وهر جایی که نیازمند هوای گرم هستند قابل استفاده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن