اتمام 7 فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: تاکنون هفت فعالیت تعمیرات اساسی و بازدید دوره‌ای، از آغاز فصل تعمیرات در این نیروگاه انجام شده است.

علی فرهور افزود: از تعداد 17 برنامه سالانه تعمیراتی، هفت برنامه تعمیرات اساسی و بازدید دوره‌ای، مربوط به واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی به اتمام رسیده و یک مورد تعمیرات اساسی هم در حال اجراست.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در تشریح فعالیت های مربوط به تعمیرات واحدهای این شرکت گفت: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، تعداد 17 فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه‌ریزی می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد شماره 3 گازی آغاز این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

فرهور ادامه داد: نوع تعمیرات واحدها بر اساس ساعت کارکرد و نیازهای تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی، بازدیدهای دوره‌ای، بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل در واحدهای گازی تقسیم می‌شود که تعمیرات اساسی وRI  توربین واحد شماره 5 گازی، دومین برنامه تعمیراتی در سال جاری بود که انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بیان داشت: تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد شماره 6 گازی به همراه بازدید دوره‌ای واحد شماره 3 بخاری سیکل ترکیبی و همچنین انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحدهای شماره 1، 2 و 4 بخاری، دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در بازه زمانی آبان تا آذر امسال به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: هم اکنون واحد شماره یک گازی نیروگاه برای انجام تعمیرات اساسی و RI تجهیز کمپرسور آن، در دست تعمیرات است که مابقی برنامه‌های تعمیرات واحدها نیز تا پایان اردیبهشت سال 1399 انجام و به پایان خواهد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، نیروگاه شهید رجایی دارای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت تولید، حدود 4 درصد از برق شبکه سراسری را تامین می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن