خواب فرصت‌ها و تهدیدها در سامانه هوشمند سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جمع مدیران و کارشناسان سامانه هوشمند سوخت، به اجرای این سامانه که از سال ۸۴ کلید خورده اشاره کرد و گفت : ایجاد این سامانه یکی از افتخارات مجموعه نفت و نظام است و این مهم به دست توانمند مدیران و کارکنان مجموعه شرکت ملی پخش انجام شده است.

به گزارش انرژی امروز، منصور ریاحی از سامانه هوشمند سوخت به عنوان پاشنه آشیل شرکت یاد کرد و این عنوان را به جهت اینکه فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی در آن نهفته است، مطرح کرد.

وی کنترل هوشمند، تحقق اهداف دولت الکترونیک و جلوگیری از هدر رفت و عرضه خارج از شبکه سوخت را از مزیت های مهم این سامانه نام برد.

ریاحی به پتانسیل های موجود و نیروهای زبده و توانمندی که در مجموعه مدیریت سامانه هوشمند سوخت فعالیت دارند، اشاره کرد و یکپارچگی سامانه های مختلف شرکت تحت یک مدیریت ( ICT ) را در دستور کار قرار داد.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: به دنبال افراد خلاق و فعال باشید که آینده گزینی و آینده آفرینی کنند، در ICT  (فناوری اطلاعات و ارتباطات) علاوه بر مهارت های فنی، باید نسبت به به روز بودن در مهارت های ادراکی و اطلاعاتی نیز حساس باشید.

وی با بیان اینکه در بخش ICT مهارتهای فنی حرف اول را می زند و باید تجربیات ذی قیمت را ارزش گذاری کرد، صنعت IT را جز صنایع خوش آتیه جهان نام برد و گفت: باید در این فضای مثبت، شکار لحظه ها کنید.

این مقام مسوول در بخشی از سخنان خود یکسری از اقدامات را از جمله اقدامات اعتمادساز و تسهیل ساز در سامانه هوشمند سوخت را در دستور کار قرار داد و گفت: متاسفانه باتوجه به پتانسیل های موجود و زیر ساخت های خوبی که در مجموعه است، یکپارپگی تحت مدیریت واحد وجود ندارد.

وی به ۳۷ سامانه ای که در شرکت ملی پخش یکپارچه نیستند اشاره کرد و افزود: باتوجه به تغییرالگو ها (پارادایم شیفت) که در شرکت در حال انجام است، باید بین فرآیند ها و استراتژی ها، همراستایی ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی پخش در این گردهمایی درباره تغییرات بزرگ در الگوهای فکری جدید، اهمیت و جایگاه سامانه هوشمند سوخت و سیستم های اطلاعاتی، پیش نیازهای استفاده از IT (IS) و زنجیره ارزش تکنولوژی اطلاعات به سخنرانی پرداخت و در رابطه با نظام مدیریتی و مدل های مرجع در تکنولوژی اطلاعات، معماری سازمانی و چرخه موفقیت در تکنولوژی اطلاعات، پروسه تولید نرم افزار یا اپلیکیشن و ارزیابی عملکرد IT بر مبنای کارت امتیازی متوازن گزارشی را ارایه داد.

وی تغییرات در الگوی فکر را مستلزم تغییر باورهای قدیمی و نادرست دانست و اظهار کرد: با تغییر الگو در زمینه تکنولوژی اطلاعات، دیدگاه و فرهنگ جدید به سازمان وارد می شود که این چرخه در نهایت موجب رضایت ذی نفعان و ایجاد یک مزیت رقابتی برای سازمان خواهد شد.

وی پیش نیازهای استفاده از IT (IS) در شرکت را داشتن دانش لازم، نگرش کافی، هدف گذاری مشخص، شناخت فرآیندها، همراستایی بین فرآیندها و استراتژی ها و در نهایت رسیدن به فرآیندهای ضروری بیان کرد.

این مقام مسئول در پایان خلق فرآیندهای جدید، خلق فرآیندها با ارزش افزوده، باز طراحی و هماهنگی فرآیندهای اصلی، یکپارچه سازی این فرآیندها با کمک IT را به عنوان حلقه های زنجیره ارزش تکنولوژی اطلاعات در شرکت نام برد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن