افزایش نگرانی شهروندان از دکل‌های مخابراتی در دو سال اخیر

مدیر کل دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی، از سامانه ثبت شکایت‌های مردمی درباره دکل‌های مخابراتی خبر داد و گفت: شکایت‌ها و نگرانی مردم از دکل‌های مخابراتی و آنتن‌ها در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

عباس رحیمی‌خوش‌مکانی با بیان اینکه شکایت‌های مردم از دکل‌های مخابراتی و آنتن‌ها در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر انتشار برخی مطالب و اخبار درباره آسیب دکل‌ها در شبکه‌های اجتماعی که عموما بدون پشتوانه علمی است، سبب شده تا مردم با دیدن آنتن ها احساس نگرانی کنند.

وی افزود: در دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی سامانه‌ای را در کشور با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات ایجاد کردیم که مردم می‌توانند شکایات خود را درباره دکل‌ها ثبت کنند و مسئولان مربوطه هم پاسخگو باشند؛ چرا که ما خواهان آرامش مردم به خصوص درباره نگرانی‌های این چنینی هستیم.

به گفته مدیر کل دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران؛ شکایت‌های شهروندان در سامانه ثبت می شود و پاسخ مکتوب به سازمان تنظیم مقررات و اپراتور مربوطه درباره تشعشعات وضعیت دکل و آنتن داده می شود و آن فردی که شکایت کرده از پاسخ مطلع می شود.

رحیمی‌خوش‌مکانی، با بیان اینکه ما زمانی به موضوع دکل‌های مخابراتی و آنتن‌ها ورود می کنیم که در زمینه تشعشعی دچار مشکل باشیم، توضیح داد: درواقع حوزه‌های شهرسازی در حوزه اختیارات ما نیست و مساله حاکمیتی است. اما  بر اساس پایش هایی که تاکنون در کشور داشتیم موارد بسیار محدودی بوده که به لحاظ تشعشعی ورود پیدا کردیم که همین ها هم تعداد انگشت شمار بودند.

وی تصریح کرد: این موارد هم دلایل ویژه ای داشته است، مثلا در شرایط بعد از نصب دچار مشکلاتی شده که خود اپراتور هم مشتاق تر از ما برای جابه جایی بوده چون در پوشش دچار مشکل شده، اما به طور کلی مشکل جدی در این زمینه وجود نداشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن