زنگنه از بکارگیری افراد کارکشته ابایی ندارد

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران با بیان اینکه «تعویض زنگنه به آینده نفتی ما و بهبود و توسعه نفت  کمکی نمی‌کند»، گفت: حضور دوباره ایشان در وزارت نفت می‌تواند آهنگ توسعه نفت کشور را تسریع بخشد.

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» در خصوص انتخاب بیژن زنگنه به‌عنوان وزیر نفت پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: زنگنه پرسابقه‌ترین وزیر جمهوری اسلامی ایران است و در همه عرصه‌ها نشان داه که قابلیت‌های لازم را دارد؛ چه در زمانی که معاون وزیر ارشاد بودند، چه در زمانی که در جهاد سازندگی بودند، چه در زمانی که در وزارت نیرو بودند و یا وزارت نفت بودند.

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: زنگنه  نشانی از اراده قوی یک مدیری توانمند را دارد، او مدیری است که با هر توان و در هر شرایطی کار می‌کند و از بکارگیری افراد کارکشته، باتجربه و قوی در کنارش ابایی ندارد؛ دحالی که اغلب وزار ترس دارند از اینکه افرادی با سابقه وزارت و توانا در کنارشان داشته باشند.

مرادی یکی از خصوصیات بارز زنگنه را بکارگیری مشاوران مجرب دانست و گفت: بسیاری از وزرا نگران درخشش مشاوران خود هستند و دلواپس از اینکه جایگاه آنان به خطر بیفتد؛ بنابراین زنگنه در بکار گیری نیروهای پرتوان و کار آزموده یکی از شاخصه‌های بارز نظام مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه من پیش از این در اجلاس‌های اوپک شرکت کرده‌ام، زنگنه را دراوپک یک برند و انسانی شناخته شده می دانم، بنابراین دیپلماسی که او در دولت یازدهم داشت، در صورت ادامه در دولت جدید، موجب قوام و دوام اوضاع نفت ایران خواهد شد، همچنانکه در مورد یمانی وزیر سابق نفت عربستان صعودی اظهار می‌کنیم که او مدیری پایدار بوده است و توانست در اوپک سال‌های سال به عنوان مدیری شاخص باشد و در آن زمان افسوس می‌خوردیم که چرا مدیرهای ما دائماً عوض می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه «تعویض زنگنه به آینده نفتی ما و بهبود و توسعه نفت  کمکی نمی‌کند» گفت: حضور دوباره ایشان در وزارت نفت می‌تواند آهنگ توسعه نفت کشور را تسریع بخشد وامیدواریم دیپلماسی نفتی ما با ارتباطی که با کشورهای بزرگ دنیا داریم بتواند هرچه بیشتر و قوی‌تر در دولت دوازدهم پیش برود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن