تخلف جایگاه‌های سوخت را گزارش دهید خبرهای خوب برای کارکنان پیمانکار

وزیر نفت درباره تخلف جایگاه‌های سوخت گفت: اگر با تخلفی مواجه شدید، حتما به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منعکس کنید.

بیژن نامدار زنگنه پس از برگزاری نشست مشترک با روسا و استادان دانشگاه‌های طرف قرارداد طرح‌های میدان‌محور صنعت نفت گفت: اگر در جایگاه های سوخت با تخلفی مواجه شدید، حتما به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منعکس کنید. زیرا علاوه بر جرم کیفری، شرکت پخش نیز شیوه‌هایی برای برخورد با جایگاه‌های متخلف دارد. ضمن اینکه مردم هم باید در سوختگیری دقت کافی داشته باشند.

تولید اولیه فاز ١١ تا پایان دولت

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی عنوان کرد: پتروپارس در حال اصلاح جکت و تقویت محاسبات خود در این زمینه و برگزاری مناقصات و خرید کالاهای مورد نیاز است. امیدواریم تا پایان دولت تولید اولیه‌ای از فاز ۱۱ داشته باشیم. برنامه یک میلیارد فوت‌مکعب است و البته بخشی از تجهیزات باید از خارج کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای احداث ایستگاه تقویت فشار گاز نیست، ادامه داد: هم‌اکنون در حال مطالعه هستیم و گزینه‌های مختلفی از جمله فشارافزایی در دریا و فشارافزایی در خشکی در حال بررسی است و از نظرات مشاوران طرح در این بررسی‌ها استفاده خواهد شد.

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره سهمیه بنزین نوروزی گفت: تاکنون دولت در این باره تصمیمی نگرفته است، اما بحث‌هایی در این زمینه در مجلس مطرح است.

توقف صادرات ال‌پی‌جی

وزیر نفت درباره برخی مشکلات موجود در تامین ال‌پی‌جی نیز گفت: مشکل اصلی در این زمینه، افزایش مصارف خودروهاست، زیرا پس از افزایش قیمت بنزین، بسیاری از خودروها به دلیل کمتر بودن قیمت ال‌پی‌جی نسبت به بنزین به سمت استفاده از ال‌پی‌جی روی آوردند. به این منظور صادرات ال‌پی‌جی را متوقف کرده‌ایم، اما این مشکل با افزایش عرضه هم حل نخواهد شد، زیرا هرچه عرضه شود، مصرف می‌شود.

خبرهای خوب برای کارکنان پیمانکار

زنگنه در پاسخ به سوال دیگری در حوزه منابع انسانی گفت: ان‌شاالله بهمن‌ماه امسال خبرهای خوبی برای کارکنان پیمانکار خواهیم داشت.

وی کاهش صادرات گاز به عراق را رد نکرد و آن را ناشی از پاره‌ای مشکلات فنی عنوان کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن