مقایسه فروش خودروهای برقی در ۴ کشور

با نگاه مختصری به نمودار رشد استقبال مشتریان کشورهای مختلف از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست، می توان دریافت که میزان فروش این محصولات در نروژ شاهد رشد چشمگیرتری نسبت به سایر کشورها بوده است.

با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و بدین ترتیب نظر و توجه خیلی عظیمی از مشتریان خود را در بازارهای جهانی جلب کنند. در این میان به نظر می‌رسد برخی از کشورها بیش‌تر از سایر مناطق جهان از خودروهای برقی استقبال کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند اشاره کرد.

نمودار زیر به وضوح نشان می دهد که مشتریان و شهروندان نروژی از سال ۲۰۱۲ شروع به خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست کرده اند این در حالیست که برخی دیگر از کشورهای پیشگام در استفاده از خودروهای برقی همچون ایسلند، هلند و سوئد، از سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ میلادی به سمت و سوی خریداری و استفاده از این محصولات روی آورده اند.

سهم خودروهای برقی در سال ۲۰۱۲ میلادی در نروژ ، ۳ درصد بوده و در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۵۶ درصد رسیده و افزایش یافته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن