کلنگ احداث یک نیروگاه جدید در استان مازندران به زمین خورد

در نخستین برنامه هفته شانزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، عملیات اجرایی آماده سازی ساختگاه نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی محمود آباد امروز با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز پس از حضور در جلسه مدیریت بحران استان گیلان راهی مازندران شد تا در هفته شانزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران طرح‌های اب و برق این استان را کلنگ‌زنی و افتتاح کند که نخستین برنامه این سفر، از شهر محمودآباد آغاز شد.

​محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی در مراسم آغاز عملیات این طرح گفت: این نیروگاه با ظرفیت کل 500 مگاوات شامل یک واحد گازی به ظرفیت 340 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات خواهد بود.

وی تصریح کرد: این نیروگاه جزو نیروگاه های راندمان بالاست که بخش سیکل ترکیبی آن دارای راندمان 60 درصد می باشد و در نوع خود از نیروگاه های با سطح تکنولوژی بالا محسوب می شود.

طرزطلب افزود: هزینه کل ساخت این نیروگاه 300 میلیون یورو است که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و اخذ وام تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: تکمیل مطالعات مهندسی و اخذ مجوزات تامین آب، تکمیل احداث راه دسترسی ، برگزاری مناقصه انتخاب سرمایه گذار و مبادله قرارداد خرید تضمینی برق با سرمایه گذار منتخب از جمله اقداماتی خواهد بود که در آینده ای نزدیک درباره این پروژه عملیاتی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این پروژه را کاهش حجم تصدی گری دولتی از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش غیردولتی عنوان کرد و افزود: افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه های اشتغال در منطقه به عنوان زیر بنای تولید و استفاده بهینه از انرژی سوخت مصرفی با توجه به راندمان بالای واحدهای این نیروگاه از دیگر اهداف این پروژه محسوب می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، این نیروگاه در استان مازندران، بخش سرخرود شهرستان محمود آباد، روستای معلم کلا واقع است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن