طرح‌های کلان حوزه فناوری شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور معرفی می‌شوند

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو گفت: مدیران و معاونان بخش فناوری و اطلاعات شرکت‌ها تا پایان خردادماه سال آینده طرح‌های کلان اجرا شده در حوزه فناوری را ارسال تا طی یک همایش ضمن تقدیر از عملکرد آنها، دیگر شرکت‌ها نیز بتوانند از تجربیات موفق آنان استفاده کنند.

آزرم دهستانی منفرد، در نشست منطقه‌ای فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت «رویکردها و اقدامات» که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به محورهای حوزه فناوری اطلاعات در وزارت نیرو اظهار کرد: در حال حاضر ساختار غیرمتمرکز و پراکنده‌ای در شرکت‌های وزارت نیرو وجود دارد که در راستای رفع این مشکل چندین محور و برنامه تعیین شده است.

وی افزود: نقش و جایگاه فناوری اطلاعات در سیاست‌های کلان، توسعه و سرمایه‌گذاری در جذب و حفظ منابع انسانی، پایش آنلاین شاخص‌های شبکه، معماری سازمانی، امنیت اطلاعات، سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه و شبکه زیر ساخت اختصاصی از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو با اشاره به مقوله امنیت اطلاعات ادامه داد: صنعت آب و برق به عنوان بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین صنعت زیرساختی کشور در زمینه امنیت اطلاعات دارای مخاطرات بالا و ریسک بسیار است و لازم است کارکنان این حوزه آموزش‌های لازم و به‌روز را فراگیرند.

دهستانی افزود: شرکت‌ها بایستی در سیستمی فعالیت کنند که بتواند به صورت مرکزی تحت قالب SDI  یکپارچه و همسو با SDI ملی، صنعت را از جنبه اطلاعات مکانی و توصیفی مدیریت کند.

وی عنوان کرد: نبود شفافیت در میزان صحت داده‌های موجود، نبود سیستم‌های اطلاعاتی با سطح بلوغ یکسان در واحدهای زیرمجموعه، مشکلاتی ناشی از نبود یکپارچگی سیستم‌های اطلاعاتی در داخل هر سازمان شامل افزونگی داده، مغایرت‌های آماری و غیره را به‌وجود می‌آورد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو خواستار تحقق بهره‌برداری مناسب برای ایجاد شبکه اختصاصی منطقه‌ای شرکت‌های تابعه و شبکه اختصاصی وزارت نیرو را با توجه به وجود زیرساخت‌های مخابراتی گسترده در شبکه آب و برق خواستار شد و اظهار کرد: این موضوع علاوه بر تاثیر در امنیت و کارایی سرویس‌های فناوری اطلاعات، در اجرا و تحقق سیستم‌های اطلاعاتی و یکپارچه و بهره‌برداری از روش‌های رایانش ابری برای توزیع سرویس‌ها حائز اهمیت است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، دهستانی اضافه کرد: ایجاد بستر متمرکز سامانه هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی مبتنی بر مکان مطابق با تعریف شاخص‌های کلیدی و گزارش‌های مورد نیاز با نگرش مدیریت کلان شبکه از دیگر راهکارها و برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن