بررسی خطوط انتقال شبکه فاضلاب خراسان شمالی از طریق ویدئومتری

مدیر دفتر بهره‌برداری شرکت آبفای خراسان شمالی گفت: خطوط انتقال شبکه فاضلاب با قطر 1200 میلی‌متر برای اولین بار در استان از طریق ویدئومتری بررسی شد.

مجید زهرائی در این رابطه افزود: شبکه‌های فاضلاب توسط دوربین‌های مدار بسته (ویدئومتری) بازرسی می‌شوند تا مواردی همچون خوردگی، گرفتگی لوله، نشست لوله و سایر عوارض احتمالی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و گزارش‌های خروجی منجر به اصلاح و بازرسی شبکه فاضلاب می‌شود.

زهرائی با اشاره به بهره‌برداری از شبکه فاضلاب در 2 شهر بجنورد و اسفراین از سال 78 خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد فاضلاب، ویدئومتری خطوط انتقال بالای 1000 میلی‌متر امکان‌پذیر نبوده و در صورت ضرورت از ظرفیت پیمانکاران خارج از استان که با ساخت ربات قایقی توسط همکاران و متخصصان این شرکت امکان ویدئومتری در خطوط سایز بالا در استان استفاده می‌شده است.

وی ادامه داد: کارگروه تخصصی فاضلاب شامل پرسنل بهره‌برداری و ناظران امور ستاد از یک سال گذشته کار ساخت دستگاه ویدئومتری را آغاز و امسال موفق به ساخت دستگاه ویدئومتری قایقی شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، این کارگروه همچنین در خصوص ساخت دستگاه‌هایی نظیر برش انشعابات فرو رفته و ریشه نفوذ کرده به شبکه‌های فاضلاب و رفع آنها بدون نیاز به عملیات حفاری اقدام نموده که در بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های فاضلاب بسیار موثر بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن