هشدار به حادثه‌ساز بودن برخی تبلیغات انتخاباتی

مدیران توزیع برق شهرستان‌های بجنورد و اسفراین نسبت به رعایت حریم شبکه‌های برق حین تبلیغات انتخاباتی هشدار دادند.

مدیر توزیع برق شهرستان بجنورد گفت: با توجه به اینکه در ایام انتخابات، جوانان پرشور که اغلب نسبت به حریم شبکه‌های برق آگاهی کافی ندارند وارد عرصه‌های تبلیغاتی و نصب پوستر و بنرهای انتخاباتی می‌شوند، لازم است تا در این رابطه هشدارهای لازم ارائه گردد.

رضا لنگری با بیان این که نصب پوستر و بنر و هرگونه تبلیغات دیگری در حریم شبکه‌های برق ممنوع است، خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر قانونی نبودن به لحاظ احتمال آسیب رساندن به تجهیزات شبکه، برای فرد خاطی بسیار خطرناک خواهد بود.

وی نصب داربست در نزدیکی شبکه‌های برق را نیز اقدامی بسیار حادثه آفرین توصیف و تصریح کرد: گاه این داربست‌ها در حریم شبکه‌های فشار متوسط واقع شده و برق‌دار می‌شوند و در هنگام تماس افراد به‌ویژه کودکان، خطر برق گرفتگی وجود دارد.

مدیر توزیع برق شهرستان اسفراین نیز با ارائه هشدارهای مشابهی یادآور شد: صعود از پایه‌های برق و تجهیزات برقی ممنوع است و نصب هرگونه تبلیغات روی تجهیزات برقی به منزله تلاش برای تخریب اموال عمومی به شمار رفته و غیرقانونی محسوب می‌شود.

ابوالفضل دیمه‌کار در عین حال به حوادث احتمالی ناشی از این اقدامات اشاره کرد و افزود: حریم شبکه‌های فشار متوسط به گونه‌ای است که پیش از تماس مستقیم با شبکه نیز امکان برق گرفتگی وجود دارد، بنابراین باید هنگام تبلیغات، حفط فاصله تا شعاع مشخصی از شبکه رعایت شود.

این مقام مسئول، حریم شبکه‌های برق را 2 متر و 10 سانتی‌متر عنوان کرد و نسبت به انجام هرگونه تبلیغات در این محدوده از شبکه به شدت هشدار داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، صعود از تجهیزات شبکه برق با هدف نصب بنر، پوستر، پرچم و هر اقلام تبلیغاتی دیگر، نصب این اقلام روی پایه‌های چراغ برق، تابلو و ترانس‌های برق، استفاده از برق غیرمجاز برای تامین برق ستادهای انتخاباتی و نصب داربست در مجاورت شبکه‌های برق از جمله موارد ممنوع و حادثه آفرین در ایام تبلیغات انتخاباتی به‌شمار رفته که انتظار می‌رود شهروندان با مشاهده هرگونه از این موارد با تلفن 121 واحد اتفاقات شرکت توزیع برق استان تماس گرفته و مورد را گزارش کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن