بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: بخش گاز نیروگاه خرم آباد به ظرفیت 324 مگاوات در هفته نوزدهم پویش الف-ب-ایران به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

محسن طرزطلب ضمن بیان این خبر اظهار داشت: این نیروگاه شامل دو واحد گازی  و یک واحد بخار است که راندمان کل آن بالغ بر 49 درصد می باشد و در ردیف نیروگاههای با راندمان بالا قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر واحد گاز این نیروگاه دارای 162 مگاوات ظرفیت است، راندمان واحد های گازی را 33 درصد عنوان کرد و افزود: واحد بخار این نیروگاه دارای ظرفیت 160 مگاوات است که با احتساب بخش گاز ظرفیت کل نیروگاه بالغ بر 484 مگاوات می شود.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی هزینه ساخت این نیروگاه را 312 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: میزان آورده سرمایه گذار بیش از  118 میلیون یورو می باشد که با مشارکت شرکت های صبا، سنا، فراب و عاملیت بانک ملی ایران تامین شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است تصریح کرد: این نیروگاه دارای مخازنی به ظرفیت 40 هزار متر مکعب است که قادر به پاسخگویی نیاز سوخت نیروگاه به مدت 350 ساعت در صورت قطعی گاز می باشد.

وی خاطر نشان کرد: پیمانکار این پروژه شرکت مپنا و مشاور آن شرکت مشانیر است.

وی توسعه تولید برق در غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف و رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ در منطقه لرستان را بخشی از اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با هدف استفاده بهینه از سوخت و جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی و حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت برق حرارتی،  این نیروگاه در استان لرستان و در جنوب شرقی شهر خرم آباد و در جاده کمربندی خرم آباد واقع شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن