عزم زنگنه برای استفاده از نیروهای جوان

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در نیروهای ستادی و مدیریتی باید از نیروهای با تجربه استفاده کرد، گفت: البته در وزارت نفت عزم آقای زنگنه برای استفاده از نیروهای جوان جزم است. وزیر نفت نگاه مثبتی به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف دارد.

سلام امینی در گفتگو با خبرنگارپارلمانی انرژی امروز با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت در جلسه دیروز کمیسیون انرژی مجلس و مطالبات نمایندگان درباره بومی‌گرایی و جوانگرایی در وزارت نفت گفت: سال گذشته در نامه ‌ای از وزیر خواستیم به بومی‌گرایی بیشتر توجه کند.

قرار است در وزارت نفت بهای بیشتری به بومی‌ها داده شود

وی در ادامه افزود: 90 درصد مواد هیدروکربوری یعنی نفت، گاز و میعانات در منطقه غرب کشور مربوط به استان ایلام است بنابراین می‌طلبید ما هم به این موضوع توجه داشته باشیم. بنابراین از آقای وزیر خواستیم بهای بیشتری به بومی‌ها بدهد من خودم در نامه‌ای به ایشان خواستار آن شدم که 70 درصد نیروها را از بومی‌های استان استفاده کند. البته همان زمان آقای وزیر دستورش را دادند.

نماینده مردم ایلام با اشاره به شرکت‌های صنعت نفت که در حال حاضر در ایلام مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: ما با این شرکت‌ها صحبت کردم و آنها مطرح کردند که نیروهایی فعلی را نمی‌توانند اخراج کنند و در نهایت قرار بر این شد از این زمان به بعد، شرکت‌هایی که قرار است شروع به کار کنند از نیروهای بومی استفاده  کنند.

وی در ادامه افزود:به زودی آذر و چنگوله را در این حوزه داریم و همچنین توسعه بیجار هم مطرح است که امیدواریم برای توسعه آن از نیروهای بومی استفاده کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه معمولا استفاده از نیروهای بومی به شکلی جوانگرایی در صنعت نفت نیز به شمار می‌رود، تاکید کرد:وقتی پیگیر چنین برنامه‌هایی می‌شویم هدف اشتغالزایی برای جوانان است حال گاهی نیروهای بازنشسته بیکار جذب می‌شوند، چنین قصدی وجود نداشته است.

از وزیر نفت به خاطر مشاوران جوانش ایراد گرفتند

وی در ادامه با بیان اینکه در نیروهای ستادی و مدیریتی باید از نیروهای با تجربه استفاده کرد، گفت: در وزارت نفت عزم آقای زنگنه برای استفاده از نیروهای جوان جزم است. موضوع 2500 نیرویی که درباره جذب آن صحبت شده است، بیانگر عزم جزم این وزارتخانه است. آقای وزیر نگاه مثبتی به حضور جوانان دارد و برخی از مشاورانش جوانان حاضر در این صنعت هستند. البته همانطور که مستحضرید از ایشان در همین زمینه ایراد گرفتند.

نماینده ایلام تاکید کرد: امیدواریم آقای زنگنه در دولت دوازدهم هم به یمن حضور تیم خوبی  از جوانان و افراد باتجربه موفق باشد. ضمن اینکه در پاسخ به این انتقادات باید این موضوع را متذکر شویم که ما در زمان جنگ به جوانان اعتماد کردیم حالا دلیلی ندارد از آنها بترسیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن