سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت برق حرارتی از پایان عملیات احداث واحد 3 بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت 160 مگاوات با دستور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

محسن طرزطلب ضمن اعلام این خبر افزود: این نیروگاه شامل 3 بلوک سیکل ترکیبی است که با راه‌اندازی آخرین بخش بخار، به ظرفیت کل 1434 مگاوات در شرایط ایزو رسید.

وی با بیان اینکه راندمان بخش گاز 34 درصد و راندمان کل نیروگاه سیکل ترکیبی پرند 45.6 درصد است، اضافه کرد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز است و از گازوئیل به عنوان سوخت پشتیبان و جایگزین استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه احداث واحدهای بخار این نیروگاه با هزینه‌ای بالغ بر 407 میلیون یورو و سرمایه‌گذاری شرکت مپنا انجام گرفته است، افزود: پیمانکار EPC این پروژه کنسرسیوم گروه مپنا، شرکت توسعه 1 و شرکت توسعه 2 بوده است.

طرزطلب هدف از این پروژه را افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان 480 مگاوات عنوان کرد و اظهار داشت: بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به میزان 45.6 درصد و دستیابی به صرفه‌جویی در سوخت حداقل 700 میلیون متر مکعب در سال به همراه کاهش آلایندگی زیست محیطی از دیگر چشم اندازهای این پروژه محسوب می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، این نیروگاه در استان تهران در کیلومتر 30 اتوبان تهران ساوه مقابل عوارضی دوم واقع شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن