کشتی حفاری رپسول بلوک نفتی ویتنام را ترک کرد

رویترز دقایقی پیش اعلام کرد کشتی حفاری که در محلی که ویتنام و چین بر سر یک میدان نفتی در آب‌های مورد مناقشه بین این دو کشور در دریای جنوبی چین با هم اختلاف دارند، کار می‌کرد به آب‌های مالزی برگشت.

به گزارش «انرژی امروز» بعد از فشارهای چین بر ویتنام، حفاری کشتی دیپی‌متروI در میدانی در ویتنام به حالت تعلیق درآمده است. چین می‌گوید امتیاز بهره‌برداری از این میدان که به شرکت اسپانیایی رپسول اعطا شده است با بخش اعظمی از منطقه تحت مالکیت این کشور تداخل دارد.

اطلاعات کشترانی نشان می‌داد این کشتی که شرکت نروژی Odfjell Drilling از آن استفاده می‌کند، در لبنان بوده است.   

Odfjell Drilling هم پاسخی به خبرنگاران نداده است.

مناقشه بر سر حفاری در این منطقه تنش‌ها بین چین و ویتنام را بیشتر کرده است. این منطقه در میان پنج کشور جنوب شرق آسیا مدعیانی دارد.

رپسول می‌گوید بعد از این که این شرکت مبلغ 27 میلیون دلار در این منطقه هزینه کرده است، حفاری‌ها ناتمام مانده است. همکار این شرکت در این منطقه نفتی شرکت نفت ویتنام و شرکت موبادالا دولوپمنت امارات متحده عربی است.

چین مدعی است که عملیات اکتشاف باید متوقف شود و منابع دیپلماتیک هم گفته‌اند که تصمیم برای تعلیق حفاری بعد از بازدید نمایندگان ویتنام از چین صورت گرفته است.

ویتنام همیشه مخالفت خود را نسبت به اداعای مالکیت چین بر دریای جنوبی چین نشان داده است، از این دریا هر سال محموله‌هایی به ارزش 3 تریلیون دلار عبور می‌کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن