زنگنه برای میادین دریای خزر کاری نکرده‌است

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت دولت یازدهم برای توسعه و فعالیت میادین دریای خزر کار چندانی انجام نداده است.

علی ادیانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره معرفی بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر نفت و سیاست‌های او در دریای خزر گفت: این را باید در نظر بگیریم که بحث دریای خزر فقط استحصال و تولید نفت و گاز از میادین نیست بلکه بحث رژیم حقوقی هم در اینجا مطرح است، که موضوع امنیت ملی به شمار می‌رود و حساسیت‌های خاص خود را به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: ما اعتقاد داریم که یکی از شاخص‌های مورد توجه نمایندگان شمال کشور درباره وزیر پیشنهادی نفت و رای اعتمادبه او به برنامه ایشان درباره تولید و اکتشاف در دریای خزر و فعال‌سازی آن بازمی‌گردد.

نماینده مردم سوادکوه در مجلس با اشاره به اینکه تاکنون شاهد پیشرفتی در این منطقه نبودیم، گفت: طی 4 سال گذشته هیچ تغییری در وضعیت سکوی امیرکبیر پیش نیامده است و اگر هم فعالیتی در دریای خزر اتفاق افتاده است محصول تلاش‌های پیش از آن بوده است. به عبارتی وزارت نفت دولت یازدهم برای توسعه و فعالیت میادین دریای خزر کار چندانی انجام نداده است.

نایب رییس دوم کمیسیون انرژی در پایان گفت: داشتن برنامه قابل اجرا برای این حوزه، از سوی وزیر نفت بسیار مهم است و قطعا بر رای اعتماد  نمایندگان استان‌ها و شهرهای شمالی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

پیش از این هدایت‌الله خادمی، نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس و مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال در گفتگو با سایت انرژی امروز درباره وضعیت فعالیت نفتی در دریای خزر گفته بود: در آن زمان، ما در میادین خزر مشغول فعالیت بودیم؛ اما آقای زنگنه با روی کار آمدنش گویا دیگر صلاح ندید که کار ادامه پیدا کند و درباره مشکل مالی که عامل توقف کار شد، من اطلاعی ندارد. البته آقای زنگنه از زمانی که آمدند درباره مشکلات مالی بسیار صحبت کرده‌اند و همین سخنان اخیرشان هم با بیان اینکه خارجی‌ها حاضر به همکاری نیستند و از نظر مالی حفاری در میادین خزر برایشان جذاب نیست، موید همین موضوع است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن