شبیه سازی کارت های سوخت توربوکمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار گاز رامسر

سرپرست منطقه 9 عملیات انتقال گاز از انعقاد اولین قرارداد پروژه پژوهشی منطقه خبر داد.

مقدم بیگلریان با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین قرارداد پروژه پژوهشی با عنوان  «شبیه سازی کارت های سوخت Fuel control systemتوربوکمپرسورهای  DRESSER RANDایستگاه تقویت فشار گاز رامسر با ساخت یک نمونه PROTOTYPE برای هر کارت» بین منطقه 9 عملیات انتقال گاز و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل منعقد گردید.

سرپرست منطقه 9 عملیات انتقال گاز، برخی از اهداف پروژه پژوهشی را جلوگیری از بروز خسارت و یا کاهش ریسک مربوطه در ایستگاه های تقویت فشار گاز، جلوگیری از نصب کارت های معیوب، حصول اطمینان از کالیبره بودن کارت های نصب شده در پنل و تامین و نگهداری کارتهای سالم و کالیبره در تاسیسات برشمرد.

بیگلریان خاطرنشان کرد: مدت زمان و هزینه این پروژه پژوهشی  برای اجرای برخی از فعالیت های مرتبط با پروژه از قبیل جمع آوری اطلاعات کارت ها و تحلیل و بررسی، مهندسی معکوس و ساخت کارت نمونه از روی کارت های واقعی، مدلسازی و شبیه سازی مدارات الکترونیک کارت ها  و مستندسازی، به ترتیب 24  ماه و به مبلغ  5 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پس از اتمام و بهره برداری، پیاده سازی یک مدل نرم افزاری جهت شبیه سازی کارت های موجود یا جدید، به استناد پاسخ کارت ها به ورودی های مشخص، ارزیابی کارت ها و کالیبره کردن آنها و همچنین تنظیم دقیق و کالیبره کردن پارامترهای موردنظر کارت، از دیگر اهداف این پروژه می باشد.

سرپرست منطقه 9 بیان کرد: خطوط انتقال گاز یک از اصلی ترین روش برای انتقال گاز بوده، لذا افزایش پایداری انتقال گاز بعنوان اصلی ترین، پروژه های پژوهشی مورد نظر می باشد. وی افزود: تاسیسات تقویت فشار گاز به عنوان قلب سیستم انتقال گاز باید از نظر اطمینان به سرویس دهی در بالاترین سطح ممکن انعقادقرار داشته و بخشی از این موضوع با تعمیرات سریع و سهولت تعویض قطعات، حاصل خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی منطقه 9 عملیات انتقال گاز، بیگلریان یکی از عوامل مهم در تحقق این هدف را امکان کالیبراسیون و تنظیم دقیق تجهیزات موجود و نیز وجود تجهیزات پشتیبان عنوان نمود و افزود: انجام این پروژه اطمینان از امکان کالیبراسیون و تنظیم یکی از مهمترین کارت های ابزار دقیقی تاسیسات (کارت های کنترل سوخت)  را در محیط شبیه سازی و نیز وجود تجهیزات پشتیبان را مقدور می سازد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن