الکتریکی فولکس واگن یعنی جهانی بیتصادف

فولکسواگن تصاویری از دومین مدل الکتریکی خود به نام ID4 را منتشر کرده است. این ماشین که یک شاسیبلند کوچک است، قرار بود با استتار کم در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شود، اما پس از لغو برگزاری نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا، کارخانه آلمانی به انتشار عکسهایی از ماشین بسنده کرد.
ID4 رقیب مستقیم شاسیبلند تسلا است که عرضه آن به تازگی آغاز شده است. دو شاسیبلند الکتریکی هیوندای و کیا هم با این مدل رقابت میکنند.
فولکسواگن در سالهای گذشته تصویری کلی از ظاهر ماشین را در قالب کانسپتی به نام ID. Crozz نمایش داده بود. اما عکسهای جدید نشان میدهد که بدنه ماشین نسبت به کانسپت محافظهکارتر شده و فرم اسپرت ندارد.
این شاسیبلند الکتریکی در چند مدل و با باتریهای مختلف به بازار عرضه خواهد شد. قویترین مدل میتواند با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.
فولکسواگن با سری ماشینهای الکتریکی ID قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ تولید دیاکسید کربن محصولاتش را به صفر برساند. اولین مدل الکتریکی فولکسواگن یک هچبک به نام ID3 است که امسال با قیمتی زیر سی هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.
فولکسواگن میخواهد تا سال ۲۰۲۵ فروش مدلهای الکتریکیاش را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برساند.
گروه خودروسازی فولکسواگن که شامل شرکتهای پورشه، آئودی، اشکودا و سئات است، قرار است تا پایان دهه جاری میلادی، ۷۵ مدل الکتریکی به بازار عرضه کند.
بزرگترین خودروساز جهان همچنین اعلام کرده که ماشینهایش را به سیستم عاملی مجهز میکند که میتواند از تصادف جلوگیری کند. فولکسواگن ادعا میکند که با این نرمافزار تا سال ۲۰۵۰ تعداد تصادفهای محصولاتش به صفر خواهد رسید.
این سیستم عامل با کمک دوربین و رادار، خطر را پیشبینی کرده و از تصادف جلوگیری میکند. نرمافزار فولکسواگن به کمک هوش مصنوعی از موقعیتهای مختلف درس میگیرد و از طریق اینترنت به روز میشود.
ادعای جدید فولکسواگن در حالی مطرح میشود که بنا بر گزارش رسانهها، فولکسواگن در توسعه نرمافزار مدل ID3 با مشکلات جدی روبرو شده است. احتمال داده شده این مشکلات باعث تاخیر عرضه ماشین به بازار شود.
فولکسواگن این اخبار را تکذیب کرده و میگوید چنین اشکالاتی هنگام ساخت یک محصول کاملا جدید طبیعی است و تولید ID3 طبق برنامه پیش میرود.



