روحانی از زنگنه، بیطرف و حجتی دفاع کرد

رییس جمهور لحظاتی پیش به دفاع از وزرای پیشنهادی نفت، نیرو و جهاد کشاورزی پرداخت.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در مجلس، به دفاع از زنگنه، بیطرف و حجتی پرداخت.

روحانی در دفاع از زنگنه، با تاکید براینکه زنگنه باید اقداماتی که در دولت قبل کامل نشد را در این دولت به سرانجام برساند، گفت: در دولت یازدهم، در بخش گاز به خود کفایی خوبی رسیدیم. گاز به بیشتر روستاها رفته است. آقای زنگنه قول بدهند اقداماتی که در دولت قبل کامل نشد در این دولت به سرانجام برسد. ساحل مکران ما باید آباد و به مسئله فلرها رسیدگی شود. باید فلرها را جمع‌آوری کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به LNG، گفت: باید همچنان به میادین نفت و گاز مشترک توجه کنیم؛ میدان گازی پارس جنوبی باید تمام شود. صنایع پتروشیمی برای ما مهم است. لازم است بر انتقال فناوری در زمینه نیرو تمرکز شود و همکاری بیشتری در این زمنیه صورت گیرد. همچنین باید به ساکنان بومی هرجایی که پتانسیل نفت و گاز دارد، توجه شود.

 دفاع روحانی از بیطرف

رییس دولت دوازدهم همچنین در دفاع از پیشنهاد حبیب‌الله بیطرف به عنوان وزیر نیرو، گفت: از مهندس چیت‌چیان تشکر می‌کنم. 37 سد را در دوران خود افتتاح کرد. مردی شریف، مصمم، با اخلاق و دلسوز بود. ️از آقای بیطرف برای این وزارت دعوت کردیم.

روحانی ادامه داد: ما در زمینه آب و برق کارهای مهمی داریم. در انتقال برق مشکلات زیادی وجود دارد. درباره آب آب آشامیدنی محیط زیست، صنعت و کشاورزی، بخصوص در حوزه محیط زیست مساله حق آبه‌ای است که نباید فراموش کنیم و باید توسط ایشان دنبال شود.

وی افزود: ️تدوین گزارش کلی آب، لحاظ حوضه‌های آبریز، تامین بخشی از آب صنایع و کشاورزی غیر خوراکی، حق آبه محیط زیست، اجرای طرح تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و همکار با نهادهای بین‌المللی از وظایف آقای بیطرف است.

 دفاع روحانی از حجتی

رییس جمهور با اشاره به تلاش بسیار حجتی در دولت یازدهم، گفت: حجتی برای صرفه‌جویی آب تلاش زیادی کرد؛ برای وزارت کشاورزی حجتی انتخاب شده و در دولت دوازدهم هم همین مسوولیت را برعهده خواهد گرفت.

روحانی تصریح کرد: حجتی ️در مساله زراعت و باغداری آگاهی دارد، هم‌چنین وی تحولات زیادی در دانه‌های روغنی، شکر، ماهی‌های در قفس، مزارع مدرن، صرفه جویی و بهره‌ورری در آب انجام داد. لازم است یارانه بخش کشاورزی را هدفمند و از کشت فرا زمین بیشتر استفاده کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن