حمایت انجمن دانش آموختگان آب و برق از بیطرف

انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) با صدور بیانیه ای از «حبیب‌الله بیطرف» به عنوان وزیر پیشنهادی نیروی دولت دوازدهم، حمایت کرد.

به گزارش انرژی امروز، در بیانیه انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق آمده است: انتخاب بجا و دقیق حبیب الله بیطرف با سابقه ای درخشان در وزارت نیرو از طرف رییس جمهوری برای تصدی وزارت نیرو در دولت دوازدهم را به فال نیک می گیریم.

در این بیانه آمده است: تغییر و تحول های گوناگون ساختار مدیریتی وزارت نیرو در بیش از یک دهه گذشته و بروز بحران های متعدد اقلیمی همچون خشکسالی و ریزگردها و همچنین مشکلات تامین انرژی در فصل پیک مصرف برق در کنار افزایش سقف بدهی های وزارت نیرو به بخش خصوصی در هر دو بخش آب و برق، وزارت نیرو را که جزو حیاتی ترین نهادهای کشور است در شرایط بسیار حساس قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید: انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق به نمایندگی از بیش از هفت هزار دانش آموخته و کارشناس این صنعت فرصت را غنیمت شمرده با توجه به سابقه اجرایی درخور و قابل تحسین بیطرف در سالهای نه چندان دور در همین وزارتخانه از جمله مدیریت طرح های کلان ملی، ایجاد ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه بویژه حمایت و تقویت دانشگاه صنعت آب و برق، تربیت صدها مدیر توانمند و اعتقاد راسخ به فرآیندهای کارشناسی در دوران تصدی سمت وزارت بوده است و همچنین با توجه مشی همواره صبورانه و اعتدال گرایانه و با نگاهی به برنامه بسیار دقیق، کارشناسی و جامع ارایه شده وی، ضمن اعلام حمایت قاطع خود از تصدی پست وزارت نیرو توسط بیطرف، آرزوی توفیقات روز افزون برای وی و مجموعه توقف ناپذیر صنعت آب و برق را دارد.

به گزارش انرژی امروز، رئیس جمهوری برای معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی و کسب رای اعتماد امروز به مجلس رفت.

معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

بر اساس ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.

حبیب الله بیطرف وزیر نیروی دولت اصلاحات نیز به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

وی متولد سال 1335 در شهر یزد و دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران است.

بیطرف، فعالیت اجرایی خود را از سال 1358 با مشارکت در راه اندازی جهادسازندگی آغاز کرد و در سال های دفاع مقدس، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

بعد از پایان جنگ، در سال های 1365 تا 1368 استاندار یزد شد و از سال 1369 تا پایان سال 1373 به مدت پنج سال مسوولیت معاونت آموزشی وزارت نیرو را در دوران بیژن زنگنه به عهده گرفت.

بیطرف در دولت های هفتم و هشتم به عنوان وزیر نیرو فعالیت کرد اما در دولت های نهم و دهم مسوولیت اجرایی نداشت.

با پیروزی «حسن روحانی» در یازدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، بیطرف معاونتِ زنگنه را این بار در وزارت نفت بر عهده گرفت و به عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت منصوب شد.

حبیب الله بیطرف علاوه بر این مسوولیت ها، عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگاه نیرو، اجرای طرح‌های کارون 3 و 4 و همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران را در کارنامه خود دارد و اکنون در کنار معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را نیز بر عهده دارد.

ایجاد فرصت برابر برای فعالان خصوصی و دولتی در صنعت آب و برق، حصول اطمینان از تامین آب و برق مطمئن و پایدار برای همه نیازهای کشور، بهبود اقتصاد آب و برق، ارتقای حکمرانی و بهره وری آب از طریق استقرار مدیریت بهم‌پیوسته منابع آب از اهم برنامه های بیطرف شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن