استارتاپ‌ها رقیب جدید صدا و سیما

نماینده یازدهمین دوره مجلس عنوان کرد: صداو سیما یکی از بزرگترین سازمان‌هایی است که بخش خصوصی را رقیب خود در همه زمینه‌های اپلیکیشن، کسب‌وکار‌های نوپا و… می‌داند.

انتشار فیلم مخالفت رئیس صدا و سیما در خصوص تبلیغ رایگان شرکت‌های اینترنتی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، واکنش شدید انتقادی کاربران را به همراه داشت.

 سینا کمالخانی، نماینده یازدهمین دوره مجلس عنوان کرد: صداو سیما یکی از بزرگترین سازمان‌هایی است که بخش خصوصی را رقیب خود در همه زمینه‌های اپلیکیشن، کسب‌وکار‌های نوپا و… می‌داند.

وی ادامه داد:این سازمان خود را تمام عیار و با کسوت تمام فرهنگی می‌بیند و توقع بالایی است اگر نسبت به تبلیغ استارتاپ‌های بخش خصوصی اقدامی داشته باشد. البته به نظر می‌رسد بعد از ایجاد روند حمایتی دولت و مجلس از کسب‌وکارها، صداوسیما هم ناگزیر به حمایت استارتاپ‌های بخش خصوصی شده و البته شاید بزرگترین خدمت آن، حذف نگاه رقابتی به بخش خصوصی باشد.

کمالخانی به تغییر در روش‌های تامین نیاز مردم اشاره داشت و گفت: در حال حاضر ۸۰درصد نیاز‌های روزمره مردم توسط استارتاپ‌ها البته بیشتر در شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها تامین می‌شود. خیلی از استارتاپ‌ها به عرصه ارتباطات ورود کرده و زیرساخت‌ها، بستر‌های ارتباطی و اپلیکیشن‌های ارتباطی ارائه می‌دهند که با توجه به همزمانی تعطیلات عید و نیاز به ارتباطات و اجرای سنت‌های پیشین توانستند نقشی پررنگ‌تررا داشته باشند.

نماینده یازدهمین دوره مجلس از دیدگاه متفاوت مجلس نسبت به استارتاپ‌ها سخن گفت و افزود: دید مجلس از حالت منفی به حالت معلق و مسکوت درآمده که نشان می‌دهد با تجربه‌های خوبی که در سال‌های اخیر از استارتاپ‌ها شاهد بوده، منتظر است، ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: اگر صحبت از سه سال پیش بود شاید مجلس حق را کامل به دولت می‌داد. امروز به مجلس ثابت شده که خیلی از استارتاپ‌ها پویا شده و توانسته‌اند با دست خود بدون حمایت حاکمیتی جای نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و نیمه‌دولتی را بگیرند. دولت نیز باید نسبت به تغییر رویکرد و کوچک شدن اقداماتی داشته و عرصه را برای فعالیت استارتاپ‌ها باز کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن