تداوم تولید برق پایدار در کشور و رعایت پروتکل های پیشگیری از کرونا

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: برای تامین برق مطمئن باید تمام تمهیداتی اندیشیده شود زیرا ممکن است با افزایش مصرف برق بیش از آنچه در پیک  برق 98 مواجه بودیم،‌روبرو شویم.

دیدار نورزوی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با مدیران عامل شرکت های تولید و مدیریت تولید برق به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

محسن طرزطلب در دیدار نوروزی با مدیران عامل شرکتهای تولید نیروی برق حرارتی  که صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید، اظهار داشت: ضروری است تا همه پروتکل ها و دستور العمل های ابلاغ شده درباره پیشگیری از کرونا در شرکتهای تابعه لحاظ گردد  تا مشکلی برای سلامتی کارکنان و خانواده های آنان ایجاد نگردد.

وی با اشاره به اینکه درصورت عادی شدن شرایط و کنترل کرونا، مصرف برق افزایش خواهد یافت، افزود: فعالیت واحدهای خدماتی، آموزشی و تولیدی تعطیل شده در تابستان رونق خواهد گرفت و با افزایش بار سرمایشی مواجه خواهیم شد که پیش بینی میشود حدود 7 تا 8 هزار مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد.

طرزطلب خاطرنشان کرد:انجام تعمیرات نیروگاهها مطابق با برنامه زمان بندی سالیانه  و رفع موانع تولید باید با جدیت دنبال شود و در صورت شناسایی و رصد واحد راکد در منطقه تحت فعالیت خود تمهیداتی ایجاد شود تا در صورت امکان برای ایام پیک برق از آن بار گرفته شود.

وی افزود: برای تامین برق مطمئن باید تمام تمهیداتی اندیشیده شود زیرا ممکن است با افزایش مصرف برق بیش از آنچه در پیک  برق 98 مواجه بودیم،‌روبرو شویم.

طرزطلب همچنین بر تامین قطعات یدکی مورد نیاز نیروگاه ها تاکید کرد و گفت: سعی داریم با تنظیم پروتکل های مربوطه، در صورت ادامه شیوع کرونا در کشور از وزیر نیرو درخواست کنیم تا گروه های تعمیراتی و تامین قطعات بتوانند  فعالیت های خود را از سر بگیرند تا مشکلی در زمینه تامین قطعه و یا تعمیرات ایجاد نشود.

وی خواستار پیش بینی های لازم در زمینه تامین بودجه و ارایه آن به ستاد شرکت برق حرارتی جهت تامین قطعات شد و تصریح کرد: با توجه به مشکل نقدینگی و تامین منابع کشور، ضروری است تا دستورالعمل مربوط به فروش اموال و مواد زائد نیروگاه ها با سرعت بیشتری دنبال و در شرکتهای تابعه پیاده سازی شود تا به نتایج موردنظر برسیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به شفاف بودن این دستور العمل خواستار همکاری شرکتهای تولید و مدیریت تولید در زمینه اجرای آن و همچنین مباحث مربوط به تجدید ارزیابی نیروگاه ها گردید.

طرزطلب همچین خواستار همکاری شرکتهای تابعه با مجریان طرح ها جهت تکمیل واحدهای در دست ساخت شرکت جهت آمادگی برای پیک برق 99 شد و خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ظرفیت ظرفیت  مخازن سوخت نسبت به سال گذشته ضروری است تا حداکثر تلاش و رایزنی در سطح استان  و کشور جهت تزریق سوخت مایع به  مخازن سوخت نیروگاه ها صورت گیرد تا در تابستان مشکلی جهت تولید برق ایجاد نگردد. 

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت برق حرارتی، وی با تاکید مجدد بر  لزوم حفظ سلامتی پرسنل و خانواده های همکاران نیروگاه های حرارتی، تصریح کرد تولید برق در سال جاری از شرایط ویژه ای برخوردار است و ما تلاش می کنیم تا نقدینگی لازم را فراهم کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن