نصب سکوی شناور جدید نیروگاه رامین اهواز روی رودخانه کارون

با اجرای طرح بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی و نصب سکوی شناور جدید نیروگاه رامین اهواز، مهم‌ترین چالش تامین آب خام مورد نیاز واحدهای تولید برق این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی مرتفع می‌شود.

فضل‌الله خادمی مدیر پروژه بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: تامین آب مصرفی نیروگاه رامین بعنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخار) کشور امری مهم و حیاتی است و غرق شدن سکوهای شناور این نیروگاه در تاسیسات ساحلی کارون به‌دلیل فرسودگی و سیل فروردین گذشته، تامین آب مصرفی واحدهای نیروگاه را با چالش جدی روبرو کرده بود.

وی گفت: به‌منظور رفع این دغدغه، پروژه رفع محدویت تامین آب از محل ساحل کارون اجرا شده که ساخت و عملیاتی شدن سکوهای شناور جدید با سازه بتنی مهمترین بخش این عملیات بوده است.

خادمی در این خصوص اظهار داشت: سکوهای شناور قدیم از جنس فلزی بوده و استفاده مدوام در سال‌های گذشته باعث فرسودگی آنان شده بود که با تحقیقات صورت گرفته تصمیم برآن شده که سکوهای جدید با سازه بتنی سازگار با محیط و تزریق فوم ساخته و به آب انداخته شود.

مدیر پروژه بهینه‌سازی تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین در ادامه افزود: با نصب چهار دستگاه الکتروپمپ روی این شناور، آب مورد نیاز واحدهای تولید برق این نیروگاه به‌صورت پایدار تامین خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی، نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن