باتوجه به وضعیتمان در جهان، عملکرد زنگنه عالی بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: درباره وزیر پیشنهادی نفت به راحتی می‌توان ادعا کرد آقای زنگنه طی این سال‌ها با توجه به وضعیتی که ما در جهان داشتیم؛ عملکرد بسیار عالی داشته‌است

عبدالحمید خدری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره عملکرد بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت و توجه او به مناطق بومی گفت: در بحث وزارت نفت و درباره وزیر پیشنهادی نفت به راحتی می‌توان ادعا کرد آقای زنگنه طی این سال‌ها با توجه به وضعیتی که ما در جهان داشتیم؛ عملکرد بسیار عالی داشته‌است.

وی در ادامه افزود:هم در بحث افزایش تولید و هم در تعامل با اوپک در شرایطی که سیاست اوپک بر کاهش تولید بود، ما توانستیم رویه‌ای را پیش ببریم که نه تنها کاهش تولید نداشته باشیم بلکه به سهمیه‌مان قبل از تحریم نیز رسیدیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس به موضوع جوانگرایی در دولت و وزارت نفت پرداخت و گفت: یکی از وزارتخانه‌هایی که به خوبی به شعار جوانگرایی عمل کرد، وزارت نفت بود. قرارداد با توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی، توسط جمعیتی نوشته شد که متوسط سنی آنها 30 تا 35 سال بود. به عبارتی آقای زنگنه در بحث جوانگرایی بسیار کار انجام داده است و در این زمینه تحولی در صنعت نفت انجام داده‌است.

وی در ادامه به بایدهای برنامه ششم برای وزارت نفت اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم موضوع پیمانکاران بومی، جذب نیروهای بومی و سهمیه اشتغالی که برای آنها در نظر گرفته شده، مباحثی است که وزارت نفت باید آن را به اجرا در آورند و طبیعتا قانون و لازم الاجرا است. آقای زنگنه در جلسه‌ای که با کمیسیون داشت قول داد در شرکت‌های پارس جنوبی و سایر صنایعی که در وزارت نفت است، اولویت با نیروهای بومی باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در پایان تاکید کرد: امیدواریم با انتخاب دوباره آقای زنگنه روند روبه رشدی را در این صنعت داشته باشیم و با توجه به عزمی که آقای زنگنه برای بهبود وضعیت این صنعت دارد شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن