صنایع، کمک حال صنعت برق در پیک بار

روزهای گرم تابستان برای اینکه چراغ خانه‌های ما روشن بماند و نسیم خنک را در تابستان حس کنیم، صنایع بزرگ بدون لطمه وارد شدن به کارشان به کمک صنعت برق آمدند.

حاصل این تعامل صنایع و صنعت برق صرفه جویی حدود ۲۳۰۰ مگاواتی در روزهای پیک تابستان بوده است.

صنایع با جابجایی بار از ساعت پیک به غیرپیک؛ تعطیلات تابستانی و تعمیرات و سرویس دستگاه‌های کارخانه‌ها در زمان پیک تابستان (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) و همچنین استفاده از مولدهای اضطراری و دیزل ژنراتور‌ها برای استفاده کمتر از برق شبکه سراسری را پیش گرفتند.

بنا بر اعلام ایران خودرو، این شرکت در نظر دارد برق مورد نیاز خود را با ساخت نیروگاه ۲۵ مگاواتی chp (نیروگاه کوچک پراکنده) که راندمان آن بیش از ۵۰ درصد است و نیروگاه ۲۰ مگاواتی که در حال حاضر داریم و ظرفیت اسمی آن ۱۰ مگاوات است، میزان استفاده از برق شبکه سراسری را کاهش دهیم.

درحالیکه حدود ۲۰ درصد برق مصرفی کارخانه‌ها و صنایع صرف روشنایی می‌شود، ایران خودرو این میزان را با استفاده از مدیریت مصرف به ۱۶ درصد رسانده است. با استفاده از چراغ‌های LED، مصرف برق در بخش روشنایی ایران خودرو به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

پارسال حدود ۴۸۰۰ واحد صنعتی و تجاری در مدیریت مصرف شرکت کردند که امسال به ۵ هزار واحد تجاری و صنعتی رسیده است.

به گفته مدیرکل دفتر مصرف توانیر، تابستان امسال گروه صنعتی سیمان در طرح تعطیلات تابستانی و تعمیرات و سرویس دستگاه‌ها و گروه فولاد در طرح جابجایی بار از پیک به زمان غیر پیک یا همان ذخیره عملیاتی، بسیار فعال همکاری کرد.

علیرضا احمدی یزدی گفت: گروه صنعتی کاشی و سرامیک و ساختمانهای اداری و عمومی در بخش استفاده از مولدهای اضطراری یا خود تامین، پیشتاز بودند و در بخش استفاده از فن آوری روز دنیا نیز گروه صنعتی کاشی و سرامیک و فولاد پیشرو شدند.

البته وزارت نیرو و توانیر از همه مشترکین بزرگ که دارای مولد برق هستند، خواسته است به کمک صنعت برق بیایند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن