زنگنه طلسم رکود در حوزه نفت و گاز را شکست

جلیل رحیمی جهان‌آبادی درخصوص وزرای پیشنهادی برای حضور در تیم اقتصادی کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: هر وزیر چند شاخصه مهم دارد که اولین آن تخصص و سابقه است که آیا فرد این تخصص، سابقه، را برای برعهده گرفتن این پست حساس و کلیدی را دارد یا خیر.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه نکته بعدی برای تصدی وزارت روحیه کار و انقلابی‌گری است، گفت: بسیاری از افراد متخصص، با تجربه، با سواد و پیشینه هستند که ممکن است روحیه کار و انقلابی‌گری را نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آقای بی‌طرف در سال‌های که در پست‌های وزارت به‌عنوان یکی از مدیران موفق و خوب حضور داشته است، بیان کرد: وی رضایت مردم و آشنایی لازم را در این حوزه دارد و کارنامه ایشان قابل قبول و موفق است و در شرایط حاضر حضور آقای بی‌طرف به عنوان فردی که حاشیه سازی نمی‌کند، مسلط به‌کار است و با تعاملات خوبی که با مردم، مجلس دارد می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت نیرو باشد.

در تامین آب مورد نیاز شرق و مرکز کشور مشکل وجود دارد

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه در حوزه وزارت نیرو مشکلات زیادی وجود دارد به طور مثال در آب‌های مرزی، آبرسانی مناطق، تامین آب مورد نیاز در شرق  و مرکز کشور، گفت: آقای چیت‌چیان در دوران وزارت خود ضعیف عمل کرد و یکی مشکل اساسی که وجود داشت این بود که مجموعه مدیریتی ایشان موفق نبود، نتوانست تیم خوبی را چینش کند و در مدیریت ضعیف عمل کرد و در این چهارساله نمره 12 را دریافت می‌کند.

وی در خصوص اولویت‌های وزیر نیروی دولت دوازدهم، اظهار داشت: وزیر نیروی دولت دروازدهم باید تامین آب مورد نیاز برای شرب و صنعت کشور، مهار آب‌های مرزی، مدیریت تولید نیروهای پاک در کشور و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش را در اولویت خود قرار دهد.

رحیمی جهان‌آبادی در خصوص انتخاب مجدد آقای زنگنه برای وزارت نفت، اظهار داشت: آقای زنگنه از مدیران موفق کشور است و توانست طلسم رکود در حوزه نفت و گاز را بشکند،جذب سرمایه‌گذاری خارجی کند، سهمیه ایران از اپک را باز پس‌گیری کند، فضای تنش آلود اوپک را علی‌رغم تمام چالش‌های کشور با عربستان سعودی فضا را مدیریت کرد و برای اولین بار در حوزه گازی مشترک با قطر اضافه برداشت داریم در حالی که طی این سال‌ها شرایط به این‌صورت نبود و روزان ضرر و زیان فراوانی را متحمل می‌شدیم.

وی ادامه داد: آقای زنگنه در کل کارنامه خوب و موفقی را طی این سال‌ها داشته است و نمره بسیار خوب و عالی را دریافت می‌کند، آقایان ظریف و زنگنه جزء برندها و چهره‌های طلایی کابینه دولت آقای روحانی بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گوی خود با خانه ملت با بیان اینکه یک‌سری اولویت داخلی و خارجی باید برای آقای زنگنه ترسیم کنیم، گفت: اولویت در داخل مسئله گازرسانی و تامین سوخت برای بخش‌های صنعتی و مسکونی باید به خوبی مدیریت شود و در مسائل خارجی نیز از تجربه ایران در بحث اکتشافات، استخراج، صادرات و تاسیس پالایشگاه استفاده کند و این صدور تکنولوژی، نیروی کارشناس و فناوری به کشورهای نفت و گاز خیز منطقه می‌تواند صورت به‌گیرد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد، چیزی حدود 200میلیارد دلار نیاز داریم تا حوزه نفت و گاز را در حد اعلاء بر پایه برنامه سند چشم انداز و ایران1404 برسیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن