هرکس جای بیطرف بود؛ سد می‌ساخت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  به انتقادات مطرح شده به عملکرد بیطرف در حوزه محیط زیست اشاره  و تصریح کرد: در آن زمان  جهاد سدسازی به وجود آمد و هر کسی در این موقعیت قرار می ‌گرفت همین رویکرد را در پیش می گرفت و البته آقای بیطرف فرد موفقی در این حوزه بود. به نظر من او مناسب ترین گزینه برای وزارت نیرو بوده است.

اسدالله قره خانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای بیطرف جز وزیرانی است که از مجلس رای اعتماد می گیرد. به نظر من او مناسب ترین گزینه برای وزارت نیرو بوده است. بنا بر سوابق و عملکردی که در این وزارتخانه و در این حوزه از ایشان سراغ داریم  او می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف در  وزارت نیرو داشته باشد.

وی در ادامه به انتقادات مطرح شده به عملکرد بیطرف در حوزه محیط زیست اشاره  و تصریح کرد: در آن زمان  جهاد سدسازی به وجود آمد و هرکسی در این موقعیت قرار می‌گرفت همین رویکرد را در پیش می گرفت و البته آقای بیطرف فرد موفقی در این حوزه بود. در آن زمان برای کمال و توسعه کشور چنین برنامه‌ای ریخته بودند شاید در یک جا سدی که زده شد موفق نبود اما در بسیاری موارد دیگر موفقیت های چشمگیری حاصل شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اهمیت توجه به سرشاخه های کارون و دز گفت: مهم این است در این بخش ها مردم احساس می کنند حقوقشان تضییع شده است و وزیر پیشنهادی  پس از گرفتن رای اعتماد باید تلاش کند این حقوق را به مردم باز گرداند. همچنین باید به تالاب ها توجه کند و موجب تحریم‌های بین منطقه‌ای نشود. انتقال آبها را با نگاه به وضعیت مردم منطقه پیگیری کند نه اینکه حق عده ای را پایمال کند.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو باید در  حوزه آب و برق مراقبت کند، گفت: باید مدیریت واحدی در این حوزه ها اتفاق بیفتد، همچنین نوسازی در صنعت برق و جذب سرمایه ها و سرمایه دار در اولویت هایش باشد و بخش خصوصی را هم در صنعت برق بیشتر وارد کند. اگر این پروسه را پیش ببرند، موفق خواهد بود.

بیطرف مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد

نماینده مردم علی آباد کتول با اشاره به عملکرد سابق بیطرف گفت: به نظر من ایشان توانمندی لازم را دارد. البته باید توجه کنیم بخشی از این موضوع به توانمندی فرد باز می گردد و بخشی از آن به نفوذ فرد در دولت و پذیرشش در تیم دولت است.

وی در ادامه افزود: به نظر من در تیم دولت، آقای بیطرف به خوبی پذیرفته می شود و در زمینه تحقق برنامه هایش حتما به او کمک می کنند ولی برخی ملاحظات باید انجام گیرد همانند همین مهار آب‌های خطوط مرزی  که به نظر من  باید مثل عمل وزارت نفتی درباره میادین مشترک عمل کند؛ همچنین نگرانی برخی استان‌ها و شهرها را پیگیری و رفع کند به گونه‌ای نشود که برخی با رانت و ارتباطاتشن در دولت حقوق منطقه‌ای را غصب کنند و در انتقال دخالت کنند. 

قره خانی با اشاره به انرژی های نو گفت: این حوزه باید با اهتمام بیشتری پیگیری شود و بخش سرمایه گذاری را چه در بخش خصوصی داخلی و چه خارجی در این حوزه هم جذب کنند.

وزارت نیرو پس از برجام موفق عمل نکرد

وی با بیان اینکه متاسفانه وزارت نیرو پس از برجام، خوب عمل نکرده است و موفق نبوده است؛ تصریح کرد: البته ما این را درک می کنیم که طبیعت سرمایه گذاری در وزارت نیرو با نفت متفاوت است اما همان مقداری هم که می‌توانست موفق عمل نکردند. در آینده چون ما می خواهیم رشد 8 درصدی را تجربه کنیم، یکی از الزامات  و زیر ساخت آن تامین انرژی الکتریکی است؛ اگر این امکان فراهم نشود حتما در آینده با چالش مواجه می شویم. بنابراین این وزارتخانه حمایت بسیار  نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: عزم دولت برای کمک و حمایت به وزارت نیرو جزم است و البته تنها در صورت حمایت دولت و تدبیر خوب می توانند به نتیجه برسند. اگر خوب تدبیر کنند قطعا از حمایت مجلس و کمیسیون انرژی بهره مند می شوند اما اگر تعاملشان مانند گذشته باشد که به مراتب ضعیف بود، خیلی نمی توانند از ظرفیت ها بهره ببرند

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن