87 درصد برنامه بیطرف مطابق اسناد بالادستی است

نماینده مردم تبریز گفت: ۸۷ درصد برنامه های ارائه شده از سوی بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو با اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مطابق است.

به گزارش انرژی امروز، شهاب الدین بیمقدار به عنوان دومین  موافق وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه روز شنبه مجلس گفت: با توجه به اینکه بنده خود از جهادگران بوده و هستم و در مجلس نخست عضو کمیسیون جهاد سازندگی مجلس بوده ام، از بیطرف که از نخستین روزهای انقلاب فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت به خیل جهادگران پیوست دفاع می کنم. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیطرف عضو مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی بوده که کاملا با برنامه های وزارت نیرو هماهنگی دارد، افزود: بیطرف در استانداری، هیات علمی دانشگاه ها، معاونت آموزشی و سازندگی وزارت نیرو، اجرای طرح های بزرگ سدسازی مانند کارون 3 و 4، حضور داشته و عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران و وزیر نیرو در دو دوره دولت هفتم و هشتم، عضویت در پژوهشگاه های مختلف سازمان نظام مهندسی و شرکت هایی در امور صنعت برق، از جمله سوابق بیطرف بوده است.

بیمقدار عضویت در هیات مدیره مولد نیروگاهی و معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت و گذراندن دوره های مختلف مدیریتی و عضویت در تشکل های علمی و حرفه ای در مجامع علمی و کمیته های تخصصی، ارائه مقالات و شرکت در کنفرانس های بین المللی در کشورهای مختلف در زمینه آب و برق را از جمله سوابق وزیر پیشنهادی نیرو دانست.

وی با بیان اینکه مقبولیت بیطرف در بین مردم و جامعه متخصصین دلیل دیگری بر لیاقت ایشان برای قبول این مسئولیت است، اظهار کرد: برنامه ارائه شده توسط بیطرف بیانگر موارد مثبت بسیار زیادی است که مطابقت 87 درصدی برنامه های وی با اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه نشانگر توجه به منویات مجلس است؛ البته با توجه به اینکه فرصت کمی برای ارائه برنامه وجود داشته، 13 درصد مابقی مدنظر قرار می گرفته است.

بیمقدار برنامه بیطرف را در بخش آب و برق جامع و کامل عنوان کرد و ادامه داد: توجه ویژه به برنامه های نرم افزای از جمله اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و تقویت منابع آب زیرزمینی، اجرای شاخص های کیفیت آب، فاضلاب و برق، توجه ویژه به حق آبه های زیست محیطی، تالاب ها، رودخانه ها که یکی از نیازهای امروز و آینده کشور بوده قابل ستایش است.

وی اظهار کرد: توسعه تحقیقات و پژوهش، افزایش نیروگاه ها و کاهش تلفات، استفاده از مشارکت بخش خصوصی در صنعت آب و برق کشور، رفع محدودیت کمی و کیفی آب از طریق آب شیرین کن ها به ویژه در سواحل، افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه آب و برق، توسعه و بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر به میزان 4 هزار مگاوات در پایان برنامه ششم توسعه، تعیین سیاست انرژی کشور و هماهنگی موسساتی که در حال حاضر در امر تولید و بهره برداری و انتقال و توزیع انرژی فعال هستند از جمله برنامه های دیگر وزیر پیشنهادی نیرو است.

این نماینده مردم در مجلس دهم توجه به صادرات، تعیین مقررات، صدور دستورالعمل برای انجام امور و توسعه صادرات و جذب دانش و فناوری از کشورهای مختلف و توجه ویژه به صادرات خدمات فنی مهندسی، توجه به ساخت داخل در توسعه پروژه ها و طرح ها، ایجاد نظام جامع مدیریت در چرخه آب براساس اصول توسعه پایدار، آمایش سرزمین در حوزه های آب ریز کشور و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و توجه به بهره وری و صرفه جویی در برنامه ها از جمله برنامه های دیگر وزیر پیشنهادی نیرو است.

بیمقدار مهار آب های خروجی از کشور با اولویت استفاده از آب های مشترک مطابق با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و با ملاحظه قوانین بین المللی، استفاده از تسهیلات مالی خارجی با اولویت تامین مالی اسلامی براساس برنامه ششم توسعه، محترم شمردن و حمایت از حقوق مالکیت و تولید ثروت و نگاه ارزشی به کار ثروت آفرینی از راه های مشروع و عدم مداخله در تصمیم گیری فعالان اقتصادی همسو با برنامه ششم توسعه، توجه به صرفه جویی در هزینه های عمومی، اصلاح نظام درآمدی دولت و قطع وابستگی به بودجه همسو با برنامه ششم را از جمله برنامه های دیگر بیطرف دانست.

وی با مقایسه عملکرد وزارت نیرو از سال 58 تا چهارم مرداد 96 در زمینه آب افزود: با توجه به آب قابل تنظیم و ظرفیت اسمی نیروگاه ها از سال 58 تا 67 آب تنظیمی یک میلیارد و 302 میلیون مترمکعب و از سال 67 تا 75 آب تنظیمی یک میلیارد و 357 میلیون مترمکعب از 1376 تا 84، 9 میلیارد مترمکعب و از سال 84 تا 92، 6 میلیارد و 354 میلیون مترمکعب و از سال 92 تا 96، 3 میلیارد و 393 میلیون مترمکعب بوده است که این ارقام نشان از آن دارد که در زمان وزارت بیطرف 9 میلیارد مترمکعب آب قابل تنظیم خودنمایی می کند.

بیمقدار ادامه داد: این مقدار آب تنظیمی یک و نیم برابر دولت های یکم و دهم است لذا ایشان لیاقت وزارت را داشته تا همین رقم را در کارنامه دولت دوازدهم به یادگار بگذارد.

وی با بیان اینکه از سال 58 تا 67، 116 مگاوات برق تولید شده است، اظهار کرد: از سال 68 تا 76، 61 مگاوات از 76 تا 84، 4 هزار و 580 مگاوات و از 84 تا 92، سه هزار و 331 مگاوات  و از سال 92 تا 96، هزار و 196 مگاوات که شاگرد اولی بخش برق در زمان بیطرف با فاصله 1200 مگاواتی خودنمایی می کند.

بیمقدار با بیان اینکه در اجرای شبکه های اصلی نقش بیطرف برتر بوده است، افزود: با توجه به برنامه های بیطرف که عزم لازم و قدرت لازم مدیریتی از سوی وزیر پیشنهادی نیرو برای اجرای آن وجود دارد با رأی بالا به بیطرف می توان سهم نسل آینده را گرامی داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب پشت سدهای ایجاد شده از سرمایه های ملی و نعمت اقتصادی است، تصریح کرد: در صرفه جویی در مصرف آب باید دقت زیادی شود و بهره وری مورد توجه قرار گیرد و درباره دریاچه ارومیه در سال 84 این دریاچه تراز خوبی داشته و پس از آن به خشکی تبدیل شده است که امیدوارم با برنامه های بیطرف این دریاچه احیا شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن