قیمت نفت فعلا به ثبات رسیده است

روز دوشنبه بازار نفت به ثبات رسید و با وجود افزایش تولید نفت آمریکا، امیدها برای محکم‌تر شدن بازار بعد از 13 درصد کاهش ذخایر نفت ایالات متحده بیشتر شد.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از رویترز، در بازار معاملات نفت خام برنت، LCOc1 شاخص بین‌المللی قیمت نفت، به 52.70 دلار در هر بشکه رسید.

بازار معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت CLc1 (WTI) هم به بشکه‌ای 48.54 سنت رسید.

این قیمت‌ها بعد از 3 درصد افزایش قیمت در روز جمعه بود.

بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرده بود که به دلیل اینکه شرکت‌های نفتی تعداد دکل‌های خود را کاهش خواهند داد، افزایش تولید نفت ایالات متحده، که به 9.5 میلیون بشکه در روز رسید، به زودی با کاهش مواجه خواهد شد. در هفته منتهی به 18 آگوست پنج دکل حفاری از رده خارج شدند که با این حساب تعداد دکل‌های حفاری به 763 دستگاه رسید.

بانک ANZ هم روز دوشنبه اعلام کرد تعداد دکل‌های حفاری از ماه ژانویه تا کنون بیشترین کاهش را داشته است.

از طرفی از ماه مارس تا کنون ذخایر تجاری ایالات متحده هم با 13 درصد کاهش به 466.5 میلیون بشکه رسید.

کارشناسان می‌گویند که کاهش ذخایر نفت علی‌رغم افزایش تولید نفت، نشان دهنده ثبات بازار است.

یک تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری در ریوکین استرالیا به رویترز گفته است «تعادل دوباره بازار نفت بر اساس داده‌های ذخایر نفت بوده،در حالی که بازار به شدت بر این واقعیت متمرکز است عرضه نفت ادامه خواهد داشت. خط سیر ذخایر نفت خام به وضوح مسیر رو به کاهش را نشان می‌دهد و اگر بازار کاهش را ندید بگیرد عجیب خواهد بود.  

در خارج از ایالات متحده هم افزایش تولید نفت میدان شراره لیبی احتمالا در کوتاه مدت باعث تعدیل این جریان خواهد شد. هرچند برای جلوگیری از کاهش قیمت اقداماتی انجام شده است، باز هم کارشناسان امید چندانی به این اقدامات ندارند.  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن